شناسهٔ خبر: 67610488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گیلان:

افزون بر هشت همت پروژه در گیلان آماده افتتاح رسمی است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با تاکید بر اینکه مردم باید با اتمام و بهره برداری از پروژه‌ها شهد شیرین خدمت صادقانه را بچشند، گفت: هم‌اکنون هشت همت پروژه اقتصادی و عمرانی در استان آماده افتتاح رسمی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: این پروژه‌ها به منظور برخورداری مردم بهره برداری شده اما به صورت رسمی گشایش نیافته است؛ از اینرو در روزها و هفته‌های پیش رو افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: تعدادی پروژه ناتمام‌ در گیلان اعم از هتل گردنه حیران، کتابخانه و تالار مرکزی رشت قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم افتتاح شده بود اما در دولت سیزدهم به پایان رسید.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه اجرای پروژه ها و اتمام آنها با قوت ادامه دارد، افزود: برای تکمیل و اتمام پروژه های نیمه تمام در هفته دولت، دهه فجر و بین این ۲ تاریخ و مناسبت لحظه‌ای غفلت نخواهد شد.

وی با تشریح انجام کارهای ارزشمند انجام شده در دولت سیزدهم در بخش های مختلف اظهار کرد: توجه به زیرساخت های برق، آب، راه و خط ریلی از جمله اقدامات مهم و باارزش دولت مردمی و انقلابی سیزدهم است.

عباسی با اشاره به افزایش مشارکت اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در گیلان در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم اضافه کرد: شناسایی ۴۰۰ عرصه سرمایه گذاری و صدور ۲۲۰ مجوز بی نام در گیلان طی این دولت محقق و انجام شد.

وی در ادامه با تسلیت ایام محرم به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گیلان همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و افزود: هر ۲ مرحله این انتخابات با سلامت و امنیت کامل بدون هیچ مشکلی برگزار شد که از این بابت از تمامی دست اندرکاران برگزاری این رویداد سیاسی در استان قدردانی می کنم.

نماینده عالی دولت در گیلان ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم استان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مشارکت مردم گیلان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نسبت به مرحله نخست بیش از ۱۰ درصد بیشتر بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی و همراهانش بیان کرد: بعد از شهادت شهید جمهور تاکنون بنا به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در اجرای کارهایی که بر عهده ما بوده خللی ایجاد نشد و تلاش برای به ثمر رساندن برنامه‌ها ادامه دارد.

استاندار گیلان خطاب به مدیران و فرمانداران استان گفت: کارها و برنامه ها با جدیت ادامه یابد و در انجام مسئولیت‌ها هیچ قصوری نشود و آنچه در توان است برای حمایت دولت چهاردهم به کار گرفته شود.

وی ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب ابراز امیدواری کرد تا با صداقت ‌بر اساس قانون اساسی، برنامه هفتم توسعه و سایر الزامات و تکالیف قانونی عمل شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با هیات دولت افزود: ایشان در این دیدار تلاش بی وقفه برای حل مشکلات مردم، اعتماد عمیق به توانایی داخلی، صراحت در اعلام مواضع دینی و انقلابی، خستگی ناپذیری، تواضع و بردباری را از ویژگی های شهید جمهور برشمرد.

اولویت توزیع اعتبارات با پروژه های بیش از ۵۰ درصد است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز در این نشست با تشریح نحوه توزیع اعتبارات گفت: اولویت توزیع اعتبارات برای پروژه های بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی مد نظر است.

محمد رستمی اظهار کرد: همچنین پروژه هایی که امسال با اختصاص مبلغی به اتمام برسد، اعتبار در نظر گرفته می شود.

وی بیان کرد: ۱۰ درصد اعتبارات تملک دارایی برای توسعه زیرساخت های طرح های مشارکتی اختصاص یافته است.

نظر شما