شناسهٔ خبر: 67606804 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در فارس بیان کرد:

تجربی‌ها پرشمارترین داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ در فارس

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در فارس گفت: نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳، هم‌زمان با سراسر کشور، روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ تیرماه، با حضور ۶۵ هزار و ۵۷ داوطلب در فارس برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، مسلم باقری با بیان اینکه داوطلبان تجربی پرشمارترین کنکور امسال هستند. گفت: ۴۲ هزار و ۳۹۱ نفر از داوطلبان نوبت دوم کنکور سراسر ۱۴۰۳ در استان فارس را بانوان و ۲۲ هزار و ۶۶۶ نفر از آنها را آقایان تشکیل می‌دهند.
 
وی افزود: از میان داوطلبان استان فارس، به ترتیب بر اساس بیش‌ترین تعداد داوطلبان با ۳۴ هزار و ۳۳۲ نفر مربوط به گروه آزمایشی علوم‌تجربی و سپس رشتهٔ علوم‌انسانی با ۱۶ هزار و ۶۱۸ داوطلب، علوم ریاضی و فنی با هفت هزار و ۲۲۹ نفر، رشته زبان‌های خارجی با چهارهزار و ۱۶۶ و هنر با ۲ هزار و ۷۱۲ داوطلب است.
 

معاون آموزشی دانشگاه شیراز اعلام کرد: نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳، در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام‌نور، صنعتی، فنی و حرفه‌ای و علوم پزشکی و آموزش‌وپرورش در ۳۴ شهرستان فارس برگزار می‌شود.
 

باقری اضافه کرد: ۲۷ هزار و ۵۱ نفر از داوطلبان فارس را در استان فارس از شهرستان شیراز هستند که ۹ هزار و ۷۲۱ نفر از آنها را آقایان و بقیه را بانوان تشکیل می‌دهند.
 
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس اعلام کرد: کارت ورود به جلسه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل‌مشاهده است و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون متقاضیان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم‌انسانی، علوم‌تجربی، هنر و زبان‌های خارجی نیز بر مبنای شهرستان انتخابی آنها مشخص شده است.
 
 وی یادآور شد: برای شرکت در جلسه آزمون، همراه‌داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار الزامی است.
 آزمون سراسری گروه علوم‌انسانی و علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۲۱ تیرماه، آزمون گروه هنر و زبان‌های خارجی بعدازظهر پنجشنبه ۲۱ تیرماه، و گروه تجربی صبح جمعه ۲۲ تیرماه برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

 

 

منبع: صدا و سیما

نظر شما