شناسهٔ خبر: 67588452 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

آخرین مهلت و جزئیات دریافت کارت نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳

تحریریه جهان صنعت نیوز

داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری تا فردا ۲۰ تیر ماه جاری فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز،  کارت ورود به جلسه نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ تا فردا ۲۰ تیر ماه در سایت سازمان ملی سنجش قابل دسترس است و به داوطلبان توصیه می شود که زودتر کارت خود را دریافت کنند.

در تمامی ۴۰۸ شهری که آزمون در آن برگزار می شود باجه رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری وجود دارد که داوطلبان می توانند در روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه به باجه های رفع نقص مراجعه کنند. برخی از اطلاعات در صورت مغایرت قابل رفع است که باید به سامانه مراجعه کنند.

برخی از نواقص کارت توسط خود داوطلب قابل رفع کردن است که داوطلب می تواند با ورود به کارپوشه آزمون سراسری خود در سایت سازمان ملی سنجش، اطلاعاتی که مغایرت دارد را ویرایش کند. اطلاعات شناسنامه ای قابل ویرایش نیست زیرا سازمان ملی سنجش این اطلاعات را از سازمان ثبت احوال دریافت کرده است. اگر اطلاعات سال اخذ دیپلم، معدل و شبیه آن مغایرت وجود داشته باشد، نیاز است که فرد آن را در سامانه جامع آزمون سراسری آن را اصلاح کند.

اگر کد دانش آموزی و محل اخذ دیپلم مغایرتی مشاهده شد نیاز است که داوطلب به آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه و آن را رفع کند. همچنین در صورت مشاهده مغایرت در بند جنسیت و معلولیت قطعا داوطلب باید به باجه رفع نقص مراجعه کند. در صورت نداشتن عکس، داوطلب باید با به همراه داشتن یک قطعه عکس به باجه رفع نقص مراجعه کند. در صورت مغایرت در سهمیه نیز باید به توضیحات ویرایش این بخش در اطلاعیه سازمان ملی سنجش مراجعه کنند.

داوطلبان رشته های هنر و رشته علوم ورزشی حتما باید هزینه شرکت در آزمون عملی این رشته ها را در صورت علاقمندی در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۲ تیرماه پرداخت کنند. این داوطلبان حتما باید در یکی از دو نوبت کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ و آزمون یکی از گروه های آزمایشی اصلی (علوم تجربی، علوم ریاضی و علوم انسانی) شرکت کرده باشند.

در نوبت صبح ساعت ۷:۳۰ دقیقه در حوزه ها بسته می شود و داوطلبان توجه داشته باشند که دیرتر مراجعه کنند اجازه ورود ندارند. آزمون بعدازظهر پنجشنبه ساعت ۱۴ در حوزه ها بسته می شود. وسایل الکترونیکی از هر نوع آن و چه روشن و چه خاموش به معنی تخلف است و منجر به محرومیت از آزمون می شود و در گروه علوم ریاضی و فنی دو دفترچه داده می شود. در گروه علوم انسانی هم دو دفترچه به داوطلبان داده می‌شود. در گروه علوم تجربی چهار دفترچه داده می شود که یک دفترچه مختص گروه بهیاری است. در گروه های زبان و هنر نیز تنها یک دفترچه داده می شود.

خبرآنلاین

نظر شما