شناسهٔ خبر: 67605493 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور خبر داد؛

توافقات ریلی ایران و پاکستان در یک نشست تخصصی

زاهدان_مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور از توافقات ریلی ایران و پاکستان در یک نشست تخصصی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حمید بهادری صبح امروز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه، از برگزاری نشست تخصصی راه آهن ایران (راه آهن جنوب شرق) و (راه آهن ایالت بلوچستان پاکستان) در حاشیه یازدهمین اجلاس کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان میان اداره کل راه آهن جنوب شرق کشور و نماینده راه آهن جمهوری اسلامی پاکستان در راستای افزایش مبادلات تجاری از طریق حمل ونقل ریلی و انتقال محمولات ریل پسند از جاده به روی ریل در زاهدان در شامگاه سه شنبه خبر داد و در خصوص توافقات انجام شده در این نشست، افزود: باتوجه به افزایش حمل محموله گوگرد ترانزیتی از ترکمنستان و گوگرد صادراتی از پالایشگاه سرخس کمبود واگن خالی پاکستانی باعث نارضایتی شدید صاحبان بار شده، بنابراین مقرر شد طرف پاکستانی نسبت به افزایش ناوگان خود در مسیر زاهدان کویته اقدام کند.

وی ادامه داد: نظر به مشکلات پیش آمده در مرزهای جاده‌ای ایران و پاکستان که منجر به توقف طولانی مدت محمولات صادراتی ایران از جمله گاز مایع و غیره شده، توافق شد دو طرف برای حمل ریلی محموله گاز صادراتی ایران به پاکستان زیرساخت لازم را فراهم کنند.

وی بیان کرد: در این نشست مصوب شد با توجه به تخریب خط آهن زاهدان - میرجاوه ناشی از وقوع سیلاب‌های اخیر، برای بهسازی این مسیر ریلی مهم، ادوات خطی مورد نیاز مانند اتصالی به میزان کافی از سوی راه آهن پاکستان تأمین می‌شود.

این مقام مسؤول ادامه داد: براساس مصوبات این جلسه، در هر سفر لوکوموتیو قطار پاکستانی با سوخت کامل از مبدا زاهدان به مقصد کویته اعزام خواهد شد.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق خاطرنشان کرد: باتوجه به تصمیم دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر احداث خط جدید در مسیر زاهدان به تفتان با استانداردهای راه آهن ایران، راه آهن پاکستان برای تخلیه و بارگیری محموله‌های در ایستگاه راه آهن تفتان زیرساخت لازم را فراهم خواهد کرد.

نظر شما