شناسهٔ خبر: 67609164 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهرداری‌های قزوین بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده گرفتند

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: شهرداری‌های استان قزوین طی یک‌ سال اخیر ۲۵۴۵ میلیارد تومان عوارض مالیات بر ارزش افزوده دریافت کردند که سهم شهرداری قزوین ۱۰۸۳ میلیارد تومان بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سیدمحمود موسوی صانع ظهر امروز _چهارشنبه بیستم تیر_ در نشست خبری با اهالی رسانه استان اظهار کرد: طی یک‌سال گذشته ۹۱.۵ درصد از اظهارنامه‌های مالیاتی را پذیرفتیم و ۸.۵ درصد را حسابرسی کردیم.

وی با اشاره به وضعیت تسهیم و تقسیم عوارض ارزش افزوده (عوارض مالیات بر ارزش افزوده) افزود: شهرداری‌های استان قزوین در یک‌سال اخیر ۲ هزار و ۵۴۵ میلیارد تومان عوارض مالیات بر ارزش افزوده دریافت کردند که این رقم نسبت به سال ماقبل ۶۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل مالیات استان قزوین با بیان اینکه طی یک‌سال گذشته حدود ۱,۰۸۳ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده به شهرداری قزوین پرداخت شده است، اضافه کرد: بنابراین بیش از ۴۲ درصد عوارض ارزش افزوده سهم شهرداری‌های استان به شهرداری قزوین داده شده که با این اعتبار طرح‌هایی مانند تئاتر شهر قزوین ساخته شده است.

موسوی صانع از پرداخت ۸۴۴ میلیارد تومان سهم عوارض ارزش افزوده به دهیاری‌های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این رقم هم در قیاس با سال ماقبل حدود ۶۶ درصد افزایش پیدا کرده است. ضمن اینکه ۳۲.۲ میلیارد تومان هم به فرمانداری‌ها دادیم که رشد ۵۵ درصدی دارد.

وی ادامه داد: در ضمن در همین مدت ۳.۶ میلیارد تومان سهم عوارض ارزش افزوده به اداره امور عشایر استان قزوین پرداخت شده که به مانند حوزه شهرداری و دهیاری رشد ۶۶ درصدی نسبت به سال ماقبل داشته است. همچنین ۱.۵ میلیارد تومان هم در اختیار پارک علم و فناوری قزوین قرار دادیم که رشد ۳۴۳ درصدی داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین همچنین از کاهش هشت درصدی سهم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی قزوین از عوارض ارزش افزوده خبر داد و گفت: در سال اخیر ۶۳۸.۵ میلیارد تومان در اختیار این حوزه قرار دادیم که نسبت به سال ماقبل ۵۲.۸ میلیارد تومان کاهش یافته است.

موسوی صانع اضافه کرد: در ضمن در یک‌سال گذشته ۱۲۱.۱ میلیارد تومان در اختیار اداره‌کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان قرار داده شده که در مقایسه با مدت مشابه یعنی سال ماقبل ۷۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بنابراین اداره‌کل مالیات استان قزوین طی یک‌سال اخیر در مجموع بیش از ۴ هزار و ۱۸۶ میلیارد تومان در قالب سهم عوارض ارزش افزوده به دستگاه‌های مختلف استان قزوین پرداخت کرده که بیش از ۶۰ درصد این اعتبار به جیب شهرداری‌ها رفته است.

مدیرکل مالیات استان قزوین گفت: با توجه به اینکه در یک‌سال گذشته در مجموع ۳ هزار و ۴۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در مجموع به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها و امور عشایر پرداخت شده، بنابراین سهم هر قزوینی از این میزان اعتبار حدود ۲.۵ میلیون تومان است.

موسوی صانع تصریح کرد: بنابراین بهتر است به جای اینکه به دنبال یارانه‌های پنهان باشیم، از دستگاه‌های هزینه کننده این عوارض ارزش افزوده مطالبه‌گری کنیم که این سهم ۲.۵ میلیون تومانی هر شهروند قزوینی چطور هزینه شده است.

نظر شما