شناسهٔ خبر: 67605055 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

به منظور استفاده از ظرفیت مساجد و امامزادگان؛

هیئت صلح امامزاده سید ابراهیم(ع) لاهرود آغاز به کار کرد

ابراهیم‌ عزیززاده

مدیر کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم(ع) شهر لاهرود گفت: به منظور استفاده از ظرفیت مساجد و امامزادگان در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ صلح و سازش، هیئت صلح امامزاده سید ابراهیم(ع) لاهرود آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

اسماعیل دستگزار در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: هیئت صلح آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی(ع) شهر لاهرود آغاز به کار کرد.

وی افزود: مرقد مطهر امامزاده جضرت سید ابراهیم خراسانی(ع) در شهر لاهرود همواره میزبان دوستداران اهل بیت(ع) است بنابراین با عنایت به جایگاه این مکان مقدس با اعطای حکم فعالیت به سه نفر از صلح یاران با حضور امام جمعه ، رئیس حوزه قضایی، بخشدار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای لاهرود، نسبت به راه اندازی هیئت صلح این امامزاده اقدام شد.

 مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی(ع) شهر لاهرود خاطرنشان کرد: هدف از راه اندازی این هیئت صلح، استفاده از ظرفیت مساجد، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در راستای کاهش آسیب ‌های اجتماعی در جامعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش است.

دستگزار با بیان اینکه استفاده از ظرفیت معتمدین و ریش سفیدان در اختلافات جامعه، سبب ایجاد محبت و مودت بیشتر در میان اقشار مختلف جامعه می‌شود، تصریح کرد: اشاعه و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه سبب می‌شود تا از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری شود و این مسئله سبب کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری می‌شود که در همین راستا افتتاح هیئت ‌صلح در آستان مقدس این امامزاده جلیل القدر، بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه نماز جمعه شهر لاهرود در جوار حرم مطهر امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی(ع) برگزار می شود ، افزود: نماز جمعه ظرفیت عظیمی برای ترویج و فرهنگ سازی صلح و سازش در جامعه دارد و باید از این مهم به خوبی بهره مند شد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی(ع) شهر لاهرود به اهمیت صلح و سازش در آموزه های دینی و قرآنی اشاره کرد و گفت: جایگاه ارزشمند نماز جمعه در نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در بین آحاد افراد جامعه نقش انکارناپذیری دارد. بنابراین باید تلاش کنیم تا از تمام ظرفیت نماز جمعه برای ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه استفاده شود.

دستگزار تاکید کرد: تلاش برای اصلاح ذات البین و هدایت کردن اصحاب دعوی به سوی صلح و سازش، امری مقدس است که در دین مبین اسلام به آن تاکید شده و نهاد نماز جمعه در زمینه رواج و توسعه فرهنگ صلح و سازش، یاری رسان خوبی برای دستگاه قضایی است.

وی با تقدیر از روحیه جهادی ، ولایی و انقلابی مجموعه کارکنان حوزه قضایی این شهر در خدمت رسانی به مردم، یادآور شد: تاکنون از جایگاه نماز جمعه لاهرود برای دیدارهای مردمی و بررسی مشکلات قضایی و حقوقی آنان در قالب برپایی میز خدمت در محل مصلای امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی(ع) با حضور رئیس حوزه قضایی این شهر، استفاده شده است.

انتهای پیام

نظر شما