شناسهٔ خبر: 67607457 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همزمان با ماه محرم در رشت انجام شد؛

تجلی شور و شعور حسینی در گردهمایی کودکان عاشورایی

رشت- همزمان با ماه محرم کودکان، نوجوانان عاشورایی در مسجد شهدای سلیمانداراب شهر رشت گرد هم آمده و تجلی شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه سه شنبه همزمان با سومین روز از ماه محرم کودکان، نوجوانان عاشورایی در مسجد شهدای سلیمانداراب شهر رشت گرد هم آمده و تجلی شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند.

این گردهمایی در سایه همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گروه‌های جهادی و فعالان فرهنگی، به میزبانی هیأت امنای شهدای سلیمانداراب شهر رشت انجام شد و در قالب فعالیت‌های فرهنگی کودک و نوجوان محور، تصویری از تعلق‌خاطر کودکان، نوجوانان و خانواده‌های گیلانی به سرور و سالار شهیدان را به نمایش گذاشت.

نقش‌آفرینی عضو نوجوان کانون گیلان به عنوان مجری و قصه‌گویی و شعرخوانی دیگر اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از نقطه‌های روشن این گردهم بود.

حجّت‌الاسلام و المسلمین حقگو نیز از میهمانان این مراسم بود و در با اجرای مسابقه حضوری و شعرخوانی، نقشی مؤثر در انتقال آموزه‌های دینی و عاشورایی به کودکان کودکان و نوجوانان داشت.

مرثیه‌سرایی مداح نوجوان و مربی فرهنگی کانون گیلان نیز از دیگر برنامه‌های این آئین بود و با استقبال و همراهی حاضران روبرو شد.

تجلی شور و شعور حسینی در گردهمایی کودکان عاشورایی

غزه امروز آئینه تمام‌نمای کربلا است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در سخنانی کوتاه، به قدردانی از مادرها و پدرهای کودکان و نوجوانان حاضر در مجلس عزاداری امام‌حسین (ع) و حضرت رقیه (س) پرداخت و نقش آنان در فراهم‌سازی زمینه‌های حضور فرزندان در آئین‌های دینی و اسلامی را ستودنی خواند.

سید جلیل میر عظیمی در ادامه با بیان اینکه رسالت‌های کانون در مأنوس سازی کودکان و نوجوانان با آموزه‌های دینی و عاشورایی و فرصت‌سازی برای نقش‌آفرینی آنان در مناسبت‌های دینی است: فرهنگ‌سازی در میان این نسل را تضمین‌کننده فرداهای ایران اسلامی دانست.

وی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی در قبال مردم مظلوم فلسطین گفت: «غزه امروز، آئینه تمام‌نمای کربلای دیروزاست» و ضرورت دارد با الگوپذیری از امام‌حسین (ع) و شهدای کربلا و به روز رسانی رویدادها نقشی مؤثر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، به ویژه کودکان و نوجوانان ستمدیده غزه داشته باشیم.

نظر شما