شناسهٔ خبر: 67605054 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: آذربایجان‌غربی توان تبدیل شدن به قطب ورزش زورخانه‌ای کشور را دارد

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود ظرفیت های خوب در ورزش زورخانه‌ای استان گفت: این استان توان تبدیل شدن به قطب این ورزش در بین استان های مختلف کشور را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان سه شنبه شب در جمع ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای شهرستان ارومیه که در زورخانه جهان پهلوان تختی افزود: ورزش‌های زورخانه‌ای در تاریخ کهن این سرزمین جایگاه ویژه داشته و ظرفیت های خوبی در این خصوص پرورش یافته است.

وی اضافه کرد: در ورزش زورخانه‌ای، فرهنگ ایرانی و اسلامی را می‌توان در کنار هم مشاهده کرد و این موضوع جایگاه و اهمیت ورزش باستانی را در کشورمان دوچندان می‌کند.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود مزار پهلوان پوریای ولی در خوی ادامه داد: با تکمیل زیرساخت‌های لازم برای فعالیت جوانان و نوجوانان در این رشته ورزشی، می‌توان از ظرفیت‌های ورزش باستانی در استان بیشتر بهره‌مند شد.

استاندار: آذربایجان‌غربی توان تبدیل شدن به قطب ورزش زورخانه‌ای کشور را دارد

معتمدیان اظهار کرد: دولت سیزدهم نگاهی متوازن در اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی به ویژه در حوزه ورزش داشته است که با توجه به این امر، بسیاری از پروژه های ورزشی به سرانجام رسیده است.

وی با تاکید بر احداث یک زورخانه استاندارد جهت برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی در آذربایجان ‌غربی گفت: با تامین زمین از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان، اعتبارات لازم برای احداث این زورخانه استاندارد از طرف استانداری تامین می‌شود.

نظر شما