شناسهٔ خبر: 68593070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امسال؛

۲۷ هزار دانش‌آموز پایه اولی به مدارس گیلان وارد می‌شوند

محدثه مهدوی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان از ورود ۲۷ هزار دانش‌آموز پایه اولی به مدارس استان خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، جشن غنچه‌ها ویژه نوآموزان پیش دبستانی در ۲۶ شهریورماه و جشن شکوفه‌ها ویژه دانش‌آموزان پایه اول دبستان روز ۲۷ شهریورماه در دبستان‌های استان گیلان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

فاطمه میرزانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به ورود حدود ۱۹۰ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی به مدارس در سال تحصیلی پیش‌رو، اظهار کرد: از این تعداد حدود ۲۷ هزار نفر دانش‌آموز پایه اولی هستند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان افزود: جشن غنچه‌ها که ویژه ورود نوآموزان کودکستان‌هاست روز ۲۶ شهریورماه برگزار می‌شود و ‌جشن شکوفه‌ها که برای ورود پایه اولی‌ها به مدارس است در روز ۲۷ شهریورماه برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر ضرورت مدیریت اضطراب در والدین و دانش‌آموزان پایه اول گفت: ما برای آگاهی و هماهنگی با اولیای دانش‌آموزان پایه اول که اولین سال ورودشان به مدرسه است با حضور مدرسان متخصص و معلم‌های پایه، کلاس‌های نحوه ارتباط والدین با فرزندان و چگونگی مواجهه با جدایی از کودکان در طول روزهای مدرسه را برگزار می‌کنیم، با شروع سال تحصیلی این امر باعث کاهش استرس و اضطراب جدایی فرزند از والدین می‌شود.

میرزانژاد در خصوص ارائه خدمات آموزشی و تربیتی بر اساس الگوی عدالت آموزشی تصریح کرد: کاروان مهر با هدف برقراری عدالت آموزشی به ارزش ۹۰۰ میلیون تومان و هدف تهیه برخی از وسایل مورد نیاز کمک آموزشی و رفاهی ویژه مدارس عشایری و شبانه روزی به نقاط مختلف استان اعزام شد.

انتهای پیام

نظر شما