شناسهٔ خبر: 67604449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

یک مسوول در برق منطقه ای گیلان:

پست برق سیار لاهیجان به بهره‌برداری رسید

رشت- رییس اداره تعمیرات شرق برق منطقه‌ای گیلان گفت: پست برق سیار لاهیجان یک با هدف تأمین برق پایدار و مطمئن به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علینقی حسنی صبح چهارشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها در خصوص این پروژه اظهار کرد: با توجه به آسیب‌شناسی‌های انجام شده، بارگیری از پست فوق توزیع لاهیجان ۱ در سال گذشته بسیار بالا و حتی در ساعاتی بیش از ظرفیت ترانسفورماتورها بود لذا برای حل این مشکل تصمیم گرفته شد که یک دستگاه پست سیار در محل این پست، استقرار و به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، تمهیدات لازم برای استقرار پست سیار انجام گرفت و خوشبختانه یک دستگاه پست سیار به ظرفیت ۱۵ مگاولت‌آمپر قبل از اوج بار سال جاری در محل پست لاهیجان یک استقرار و به بهره‌برداری رسید.

حسنی افزود: این پروژه نقش حیاتی جهت تأمین برق منطقه لاهیجان جهت عبور از اوج بار سال جاری داشته و برای این طرح، ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی گفت: همچنین به منظور پاسخ به رشد نیاز مصرف در شهر لاهیجان، اجرای پروژه ظرفیت پست لاهیجان ۱ از ۴۰×۲ به ۴۰×۳ مگاولت آمپر و توسعه بخش GIS پست، تا پیش از اوج بار سال ۱۴۰۴ در دستور کار شرکت برق منطقه‌ای گیلان قرار دارد که با اجرای آن، ظرفیت پست ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

نظر شما