شناسهٔ خبر: 68033749 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) خلخال خبر داد

افزایش ۱۰۰ درصدی پرداخت زکات در خلخال

اردبیل - ایرنا - مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خلخال از افزایش ۱۰۵ درصدی میزان زکات جمع‌آوری شده در این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا منوچهر گنجی روز یکشنبه در جلسه شورای زکات خلخال اظهار کرد: سال گذشته مردم خلخال هشت میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال زکات فطریه مستحبی و مال پرداخت کردند که این میزان در مقایسه با مجموع زکات مال و فطریه جمع آوری شده در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰۵ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: سال گذشته تعهد خلخال جمع‌آوری هشت میلیارد و ۱۷۷ میلیون ریال زکات فطریه و مال از سوی مرکز استان تعیین شده بود که میزان زکات فطریه جمع‌آوری شده از مردم منطقه چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال،زکات مستحبی ۲ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال و زکات مال ۸۶۰ میلیون ریال بوده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی خلخال همچنین گفت: در چهار ماهه سال جاری نیز ۹ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال زکات فطریه و مستحبی از مردم منطقه جمع آوری شده که مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از این مربوط به زکات فطریه سال جاری و همچنین یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال نیز از محل پرداخت زکات مستحبی بوده است.

وی افزود: با توجه به افزایش سالانه میزان زکات مال در منطقه پیش‌بینی می شود امسال نیز میزان زکات مال جمع‌آوری شده همانند سال‌های قبل افزایش یابد.

گنجی ادامه داد: در سال‌های اخیر با ترویج فرهنگ احیای زکات در شهرستان، میزان زکات مال پرداخت شده از سوی کشاورزان ، باغداران و زارعان منطقه هر سال نسبت به سال ما قبل آن افزایش یافته است.

مدیرکمیته امداد امام خمینی شهرستان خلخال بیان کرد: از مجموع ۸۶۰ میلیون ریال زکات مال جمع آوری شده از کشاورزان در سال گذشته مبلغ ۴۶۰ میلیون ریال برای انجام کارهای عام المنفعه هزینه شده و نیز ۴۰۰ میلیون ریال نیز در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

همچنین در این جلسه امام جمعه و رئیس شورای زکات خلخال گفت : پرداخت زکات همانند اقامه نماز روزانه بر مسلمین واجب بوده و فرهنگ پرداخت زکات مال در جامعه باید به نحو شایسته‌ای احیا شود.

حجت الاسلام سید رضا قدسی با بیان اینکه زکات مال تنها مختص محصولات کشاورزی به خصوص گندم و جو نیست، اظهار داشت: بسیاری از امور اجتماعی امروز شامل پرداخت زکات مال بوده و باید این امر به صورت شایسته‌ای به آگاهی عموم جامعه رسیده و دستگاه‌های اجرایی ذیربط هم در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند.

امام جمعه خلخال در پایان برلزوم توزیع عادلانه و مساوی بیت المال و ثروت عمومی بین مردم تاکید کرد.

نظر شما