شناسهٔ خبر: 67604402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پست برق سیار لاهیجان به بهره‌برداری رسید

رشت - ایرنا - رئیس اداره تعمیرات شرق برق منطقه‌ای گیلان گفت: پست سیار لاهیجان(یک) با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا،علینقی حسنی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هدف تامین برق پایدار و مطمئن مشترکین شهرستان لاهیجان، یک دستگاه پست سیار در محل پست لاهیجان(یک) به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: با توجه به آسیب‌شناسی‌های انجام شده، بارگیری از پست فوق در سال گذشته بسیار بالا و حتی در ساعاتی بیش از ظرفیت ترانسفورماتورها بود و به همین دلیل برای حل این مشکل تصمیم گرفته شد که یک دستگاه پست سیار در محل این پست لاهیجان (یک) استقرار و به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، تمهیدات لازم برای استقرار پست سیار انجام گرفت و خوشبختانه یک دستگاه پست سیار به ظرفیت ۱۵ مگاولت‌آمپر در محل پست لاهیجان(یک) استقرار و به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره تعمیرات شرق برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه برای این طرح ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده، بیان کرد: این پروژه نقش حیاتی برای تامین برق منطقه لاهیجان جهت عبور از اوج بار سال جاری دارد.

حسنی خاطرنشان کرد: همچنین به منظور پاسخ به رشد نیاز مصرف در شهر لاهیجان، اجرای پروژه افزایش ظرفیت پست لاهیجان و توسعه بخش GIS آن تا پیش از اوج بار سال ۱۴۰۴ در دستور کار شرکت برق منطقه‌ای گیلان قرار دارد که با اجرای آن، ظرفیت پست ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

نظر شما