شناسهٔ خبر: 67604371 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۵ درصد از مودیان استان همدان از پرداخت مالیات معاف شدند

همدان- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: ۵۵ درصد از مودیان مالیاتی این استان معادل ۵۷ هزار نفر طی یک سال گذشته با پرکردن فرم ماده ۱۰۰ اظهارنامه مالیاتی از پرداخت مالیات معاف شدند.

صاحب‌خبر -

وجیه الله ذکوری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته عین اظهارنامه ارسالی توسط ۱۰۳ هزار مودی مالیاتی استان را قبول کردیم که ۵۵ درصد این افراد معادل ۵۷ هزار نفر از پرداخت مالیات به طور کامل معاف شدند.

این مسوول یادآور شد: ۹۵ درصد از درآمدهای استان همدان از طریق دریافت مالیات تامین و برای عمران و آبادانی استان و کشور به خزانه دولت واریز می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان تاکید کرد: تنها ۳.۵ درصد از مودیان استان همدان بیش از ۲۰ میلیون تومان مالیات پرداخت کردند.

وی اظهار کرد: سهمیه مالیاتی استان همدان در سال گذشته ۳۴ هزار و ۹۱۰ میلیارد بود که ۱۰۰ درصد این رقم تحقق پیدا کرد.

ذکوری عنوان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور و اداره کل استان همدان بر اساس قوانین، مقررات و ضوابط مالیات را وصول می‌کنند و درآمدهای دریافتی صرف آبادانی و توسعه استان و کشور می‌شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: پنج هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال سال گذشته از محل عوارض قانون مالیات بر ارزش افزوده از مودیان استان همدان وصول شد که این درآمد به حساب دهیاری‌ها و شهرداری ها به تناسب جمعیت شهر یا روستا واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با اشاره به اینکه مالیات وصولی از محل ارزش افزوده تا پانزدهم ماه بعد به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌ها واریز می شود، تاکید کرد: انتظار داریم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پروژه‌هایی که از محل این عوارض را می سازند را به مردم اعلام کنند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه ۱۰۰ درصد مالیات وصول شده در استان همدان به خزانه دولت واریز شده است، برای دریافت مالیات هیچ گونه فشاری به طبقه خرد جامعه وارد نکردیم.

ذکوری خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۳۱ هزار مودی مالیاتی استان همدان فرم تبصره ماده ۱۰۰ و اظهارنامه عادی را ارسال کرده‌اند که از این تعداد ۱۰۳ هزار تبصره ماده ۱۰۰ و ۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر اظهارنامه عادی بوده است.

وی ادامه داد: آنچه از مالیات وصول شده مربوط به مودیان بخش اقتصادی با درآمد بالا و نشان می‌دهد به کسبه خرد فشاری وارد نشده است.

برچسب‌ها:

نظر شما