شناسهٔ خبر: 67598293 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

پارک فناوری قم دبیرخانه زنجیره راهبردی فناوری محتوای دیجیتال... -

اقتصاد ایران: قم- رییس پارک علم و فناوری استان قم از تعیین این پارک به عنوان دبیرخانه ارزش راهبردی محتوای دیجیتال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، خیراله رهسپار فرد ظهر سه شنبه در نشست گروه کاری فناوری و نوآوری استان قم، اظهار کرد: مرکزیت قم در عرصه تولید محتوا خصوصاً محتوای ارزشی و دینی، وزارت علوم را بر آن داشت تا با عنایت به اهداف کلان نظام علم و فناوری و سیاست‌های سند ملی آمایش سرزمینی این مسوولیت ویژه را به این پارک واگذار کند و انتظار دارد تا خروجی آن تولید محتوای جریان‌ساز با اولویت جهان اسلام باشد.

رییس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به این‌که پارک علم و فناوری به طور همزمان مسوولیت دبیرخانه ملی فناوری‌ها و نوآوری‌های علوم انسانی و اسلامی را نیز برعهده دارد، افزود: تعریف این دو حوزه خاص مأموریتی برای پارک علم و فناوری قم را باید مکمل یکدیگر و مبتنی‌بر ظرفیت‌های زیست بوم فناوری و نوآوری استان ارزیابی کرد.

رهسپار فرد بیان کرد: وظیفه اصلی و مشخص این دبیرخانه ایجاد زنجیره تامین دارای مزیت رقابتی پایدار و توسعه فناوری‌های صنعت تولید محتوا با تمرکز بر شبکه‌سازی واحدهای فناور، شرکت‌های دانش‌بنیان و ذی‌نفعان و ارکان زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان است.

وی تصریح کرد: یقیناً، این ماموریت که به نوعی دروازه ورود استان به عرصه جدیدی از تولید محتوای ارزشی است، بدون هم‌افزایی و همکاری فعال سایر ذی‌نفعان و حلقه‌های تشکیل دهنده این زنجیره ارزش قابل تحقق نخواهد بود.

رییس پارک علم و فناوری استان قم خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با همراهی مجموعه‌های حاکمیتی و کنشگران زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان شاهد ارتقاء نقش و جایگاه قم در حوزه تولید محتوای دیجیتال باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما