شناسهٔ خبر: 67597955 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

پارک علم و فناوری قم دبیرخانه زنجیره ارزش راهبردی فناوری‌های محتوای دیجیتال شد

رییس پارک علم و فناوری قم از تعیین این پارک به عنوان دبیرخانه ارزش راهبردی محتوای دیجیتال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، خیراله رهسپار فرد در نشست گروه کاری فناوری و نوآوری استان قم که صبح امروز در سالن جلسات پارک علم و فناوری برگزار شد اذعان داشت: مرکزیت قم در عرصه تولید محتوا خصوصا محتوای ارزشی و دینی، وزارت علوم را بر آن داشت تا با عنایت به اهداف کلان نظام علم و فناوری و سیاست‌های سند ملی آمایش سرزمینی این مسئولیت ویژه را به این پارک واگذار کند و انتظار دارد تا خروجی آن تولید محتوای جریان‌ساز با اولویت جهان اسلام باشد.

وی با اشاره به این‌که پارک علم و فناوری به طور همزمان مسئولیت دبیرخانه ملی فناوری‌ها و نوآوری‌های علوم انسانی و اسلامی را نیز برعهده دارد افزود: تعریف این دو حوزه خاص مأموریتی برای پارک علم و فناوری قم را باید مکمل یکدیگر و مبتنی‌بر ظرفیت‌های زیست بوم فناوری و نوآوری استان ارزیابی کرد.

رییس پارک علم و فناوری استان قم خاطر نشان کرد: وظیفه اصلی و مشخص این دبیرخانه ایجاد زنجیره تامین دارای مزیت رقابتی پایدار و توسعه فناوری‌های صنعت تولید محتوا با تمرکز بر شبکه‌سازی واحدهای فناور، شرکت‌های دانش‌بنیان و ذی‌نفعان و ارکان زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان است.

رهسپار فرد درپایان تاکید کرد: یقینا، این ماموریت که به نوعی دروازه ورود استان به عرصه جدیدی از تولید محتوای ارزشی است بدون هم‌افزایی و همکاری فعال سایر ذی‌نفعان و حلقه‌های تشکیل دهنده این زنجیره ارزش قابل تحقق نخواهد بود. لذا، انتظار می‌رود با همراهی مجموعه‌های حاکمیتی و کنشگران زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان شاهد ارتقاء نقش و جایگاه قم در حوزه تولید محتوای دیجیتال باشیم.

نظر شما