شناسهٔ خبر: 68008079 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تاثیر مشوق‌های مالیاتی بر تولید محصولات جدید

مریم رضایی

رئیس گروه صنعت ستاد توسعه فناوری نانو گفت: در سال‌های اخیر که تامین مالی دشوار شده، مشوق‌های مالیاتی به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا محصولات جدیدی را تولید کنند. در حال حاضر شرکت‌های بزرگی از چنین حمایت‌هایی استفاده می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو میزبان برخی شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات نانویی با هدف معرفی حمایت‌ها و برنامه‌های ستاد نانو در بخش توسعه بازار و توسعه صادرات تجهیزات نانویی بود.

در این نشست دکتر علی‌اصغر نجیمی، رئیس گروه صنعت ستاد توسعه فناوری نانو، با اشاره به برخی از نتایج نشست‌های برگزار شده در این زمینه، گفت: ستاد نانو برنامه‌های حمایتی مختلفی دارد که یکی از آنها، حمایت از توسعه محصولات جدید است. برنامه تامین مالی در قالب سرمایه‌گذاری نیز از جمله حمایت‌های ستاد بوده که به بخش تحقیق و توسعه تعلق می‌گیرد و هم در قالب مشوق‌های مالیاتی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر که تامین مالی دشوار شده، چنین مشوق‌هایی به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا محصولات جدیدی را تولید کنند. در حال حاضر شرکت‌های بزرگی از چنین حمایت‌هایی استفاده می‌کنند.

در بخش بعدی این نشست، دکتر محمد باقری مطلق، مدیر گروه بین‌الملل ستاد نانو، درباره حمایت‌های ستاد گفت: ۶ ماه است که در حال برنامه‌ریزی برای کمک به شرکت‌ها هستیم تا آنها را برای ورود به بازارهای بین‌المللی یاری کنیم. یکی از این برنامه‌ها نمایشگاه نانو است،

باقری خاطر نشان کرد: تلاش داریم تا در این رویداد میزبان هیات‌های تجاری خارجی باشیم و برای این منظور فراخوانی نیز داده شده است. اگر شرکت‌های داخلی، شرکاء خارجی دارند که حضور آنها می‌تواند در نمایشگاه نانو مفید باشد، حتما آنها را معرفی کنند. ستاد نانو بخشی از هزینه‌های حضور این افراد را در نمایشگاه نانو تقبل خواهد کرد.

باقری به تشریح برخی از برنامه‌های موفق ستاد در این بخش پرداخت و با اشاره به نتایج مثبت نمایشگاه نانوی کره جنوبی گفت که در آنجا با چند گلخانه‌دار کره‌ای ارتباط گرفته شده تا از فناوری نانوحباب ایرانی استفاده کنند.

به گفته وی این تجارب قابل تعمیم برای دیگر تجهیزات نانویی است.

باقری گفت: فضا برای همفکری و تعامل باز است و از هرگونه پیشنهاد استقبال می‌شود. کاهش هزینه ارتباط با کشورها از جمله اهداف ستاد نانو در بخش بین‌الملل است.

به نقل از ستاد نانو، در ادامه نشست، کهنسال از کریدور فناوری تا بازار درباره توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان مطالبی را ارائه کرد. وی به تبیین انواع حمایت‌های معاونت علمی پرداخت و همچنین فعالیت‌های کریدور فناوری تا بازار را تشریح کرد.

در بخش پایانی نشست، مدیران شرکت‌های حاضر در جلسه به بحث و گفتگو پیرامون فرصت‌ها و چالش‌ها در این حوزه پرداختند.

انتهای پیام

نظر شما