شناسهٔ خبر: 67597811 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

وزیر ورزش و جوانان درباره حمایت از المپین‌های ایران گفت: وزارت ورزش مبلغی را به عنوان پاداش به ۴۰ ورزشکار المپیکی، قبل از اعزام به پاریس، پرداخت می‌کند.

خبر خوش کیومرث هاشمی برای المپیکی‌ها

خبر خوش کیومرث هاشمی برای المپیکی‌ها

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایپنا ؛ کیومرث هاشمی امروز (سه‌شنبه) در بازدید از اردوی تیم ملی تنیس روی میز بانوان اظهار داشت: اقدامات خوبی در زمان قارداشی و رئیس‌های قبلی صورت گرفته است. این توان را در رشته تنیس روی میز می‌بینیم که بتوانیم مدال‌های خوبی کسب کنیم. در بخش بانوان هم فعالیت قوی انجام شده و اینکه ندا شهسواری سه دوره متوالی کسب سهمیه کرده، کار ساده‌ای نیست و باید تقدیر انجام شود.

وی افزود: تنیس روی میز ایران مسیر روبه رشدی را طی کرده است. توقع داریم که در المپیک خودتان باشید و بازی واقعی خودتان را ارائه دهید. انتظار زیادی نداریم و می‌دانیم که المپیک عرصه سختی است. با این حال کسب سهمیه‌های متوالی مخصوصا در عرصه بانوان برای ورزش کشور دستاورد بزرگی است.

تغییر قانون سرباز قهرمان در برخی رشته‌ها

وزیر ورزش و جوانان همچنین با اشاره به قانون سرباز قهرمان عنوان کرد: برای رشته‌ای مثل تنیس روی میز در بحث قانون سرباز قهرمان، تغییراتی صورت خواهد گرفت. در بعضی رشته‌ها کسب مدال کار سختی است و کسب سهمیه می‌تواند جایگزین آن شود تا ورزشکاران برتر بتوانند به عنوان سرباز قهرمان انتخاب شوند.

وی در مورد حمایت از رشته‌های المپیکی گفت: وزارت ورزش مبلغی را به عنوان پاداش به ۴۰ المپین کاروان ایران قبل از اعزام به مسابقات پرداخت می‌کند. در بخش تجهیزات ارقام خوبی را تزریق می‌کنیم و حق ورزشکاران است که از منابع مختلفی تامین شود. بهترین تجهیزات ممکن را برای تنیس روی میز در نظر گرفتیم که فکر نمی‌کنم در مدت اخیر مهیا شود ولی بالاخره تمام تلاشمان را خواهیم کرد که هرچه زودتر در دسترس قرار گیرد.

هاشمی خاطر نشان کرد: لیگ تنیس روی میز اگر پویا باشد و باشگاه‌ها نیز شرکت کنند، می‌توانیم رشد بسیاری داشته باشیم. باید به مربیان پایه در نقاط مختلف کشور توجه شود و سهمی از حق رشد داشته باشند. با این روند می‌توانیم نتایج بهتری را شاهد باشیم. مربیانی که ورزشکاران را به عرصه‌های ملی و بین‌المللی می‌رسانند باید مورد توجه قرار گیرند تا برای مربیان ما نیز انگیزه ایجاد شود. این‌ها باید دیده شوند که معمولا اینطور نیست و سعی ما بر این مسئله است که بتوانیم این روند را به صورت یک یادگاری در ورزش کشور شکل دهیم.

۲۵۷ ۲۵۱

نظر شما