شناسهٔ خبر: 67594585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تعطیلی و کاهش ساعت فعالیت ادارات استان اصفهان در پی افزایش دمای هوا

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به‌منظور مدیریت مصرف انرژی و همچنین پیشگیری از مشکلات ناشی از غبارآلودگی هوا، چهارشنبه ۲۰ تیرماه زمان خاتمه ادارات استان اصفهان ساعت ۱۱ و روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه نیز دستگاه‌های مذکور تعطیل خواهند بود، البته مراکز امدادی، خدمات‌رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه روزی کماکان در این ایام ارائه خدمت خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، منصور شیشه فروش با اعلام این خبر، گفت: جلسه ستاد مدیریت بحران استان و کارگروه اضطرار شرایط گردوغبار با حضور اعضاء تشکیل شد.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر هشدار وزش تندباد و گردوغبار و کاهش میدان دید و تقویت توده هوای گرم تابستانه و ماندگاری این توده از چهارشنبه ۲۰ تیرماه تا جمعه ۲۲ تیرماه، با افزایش دو تا سه درجه سانتیگراد دما مواجه هستیم.

شیشه فروش عنوان کرد: به منظور پایداری شبکه برق در بخش‌های خانگی، صنوف و ... چهارشنبه ۲۰ تیرماه ساعت خاتمه کار دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی و مراکز آموزشی استان اصفهان ساعت ۱۱ و پنجشنبه ۲۱ تیرماه نیز همه دستگاه‌های مذکور تعطیل خواهد بود، البته مراکز امدادی، خدمات رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه‌روزی کماکان در این ایام ارائه خدمت خواهند داشت.

شیشه فروش تأکید کرد: آزمون‌های سراسری در این بازه زمانی طبق برنامه‌ریزی‌های سابق کماکان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در این راستا مقرر شد همه دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به کاهش مصارف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به قبل و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش کردن روشنایی‌های غیرضروری و سامانه‌های سرمایشی اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در این رابطه مقرر شد شرکت‌های برق نسبت به اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان نظارت ویژه و مستمر داشته باشند.

شیشه فروش اظهار کرد: همچنین همه دستگاه‌های اجرایی جهت کاهش مصرف برق باید انجام تعمیرات و در مدار قراردادن دیزل ژنراتور در زمان اوج مصرف برق، تعویض لامپ‌های کم مصرف به جای لامپ‌های پرمصرف، انجام تعمیرات سالیانه کولرهای آبی و نصب سایه‌بان و تعمیر کولرهای گازی در مناطق گرمسیر را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: استفاده حداکثری از نور طبیعی در طول روز، جایگزینی پروژکتورهای قدیمی با چراغ‌های مجهز به لامپ‌های ال ای دی، اجرای روش‌های پیشگیری از هدر رفت انرژی با نصب درزگیر و عایق‌های پنجره‌ها در ادارات، صنوف و بخش خانگی ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند از یک ساعت قبل از خاتمه کار سیستم سرمایشی خود را خاموش کنند.

وی ادامه داد: مشترکین برق خانگی و صنوف نیز بایستی نصب سیستم‌های کنترل هوشمند در مجتمع‌های تفریحی و مراکز خرید، کاهش روشنایی عمومی در پارکینگ‌ها و راهروها، استفاده از نور طبیعی و خاموش کردن لامپ های اضافه، انجام تعمیر کولرها و نصب سایه‌بان و تعویض لامپ‌های قدیمی و پرمصرف اقدام کنند.

وی ضمن تأکید بر ممنوعیت هر اقدامی که منجر به تشدید گرد و خاک و آلاینده‌ها می‌شود، گفت: خاکبرداری، آتش زدن بقایای کشاورزی و فضای سبز، فعالیت‌های معدنی و حمل و نقل خاک، گچ و ... نیز ممنوع است.

شیشه فروش عنوان کرد: رعایت توصیه‌های بهداشتی و حفاظت فردی در برابر گرد و خاک بخصوص افراد آسیب‌پذیر و بیماران، استفاده از ماسک استاندارد، عدم ورزش و فعالیتهای بدنی در فضاهای باز نیز ضروری است. وی در پایان اضافه کرد: کمیته اضطرار شرایط گرد و غبار بطور مستمر نسبت به رصد و پایش شرایط ایجاد شده با صدور اطلاعیه‌ها پایش کانون‌های فرسایش بادی و اعمال محدودیت‌های اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام 

نظر شما