شناسهٔ خبر: 67595014 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

تعطیلی ادارات روز پنجشنبه به علت افزایش دمای هوا | تغییر زمان کاری ادارات این استان ها فردا

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بمنظور مدیریت مصرف انرژی و همچنین پیشگیری از مشکلات ناشی از غبارآلودگی هوا و افزایش دما، روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه زمان کاری ادارات استان در ساعت ۱۱ خاتمه یافته و همچنین روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه نیز دستگاه‌های یادشده تعطیل خواهند شد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بمنظور مدیریت مصرف انرژی و همچنین پیشگیری از مشکلات ناشی از غبارآلودگی هوا و افزایش دما، روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه زمان کاری ادارات استان در ساعت ۱۱ خاتمه یافته و همچنین روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه نیز دستگاه‌های یادشده تعطیل خواهند شد.

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، منصور شیشه فروش روز سه شنبه با اشاره به تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران استان و کارگروه اضطرار شرایط گردوغبار، ادامه داد: البته مراکز امدادی، خدمات رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه روزی کماکان در این ایام ارائه خدمت خواهند داشت.

وی افزود :با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر هشدار وزش تندباد و گردوغبار و کاهش میدان دید و تقویت توده هوای گرم تابستانه و ماندگاری این توده از چهارشنبه ۲۰ تیرماه تا جمعه ۲۲ تیرماه، با افزایش ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد دما مواجه هستیم.

شیشه فروش با بیان اینکه هدف از این مصوبه به منظور پایداری شبکه برق در بخش‌های خانگی، صنوف و ... است، اظهار داشت : آزمون‌های سراسری در این بازه زمانی طبق برنامه‌ریزی های سابق کماکان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در این راستا مقرر شد همه دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به کاهش مصارف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به قبل و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش کردن روشنایی های غیرضروری و سامانه‌های سرمایشی اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در این رابطه مقرر شد شرکت‌های برق نسبت به اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان نظارت ویژه و مستمر داشته باشند.

شیشه فروش اظهار کرد: همچنین همه دستگاه‌های اجرایی جهت کاهش مصرف برق بایستی انجام تعمیرات و در مدار قراردادن دیزل ژنراتور در زمان اوج مصرف برق، تعویض لامپ های کم مصرف به جای لامپ‌های پرمصرف، انجام تعمیرات سالیانه کولرهای آبی و نصب سایه‌بان و تعمیر کولرهای گازی در مناطق گرمسیر را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: استفاده حداکثری از نور طبیعی در طول روز، جایگزینی پروژکتورهای قدیمی با چراغ‌های مجهز به لامپ های ال ای دی، اجرای روش‌های پیشگیری از هدر رفت انرژی با نصب درزگیر و عایق ‌های پنجره‌ها در ادارات، صنوف و بخش خانگی ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عنوان کرد: دستگاه ‌های اجرایی مکلف هستند از یک ساعت قبل از خاتمه کار سیستم سرمایشی خود را خاموش کنند.

وی ادامه داد: مشترکین برق خانگی و صنوف نیز بایستی نصب سیستم‌های کنترل هوشمند در مجتمع‌های تفریحی و مراکز خرید، کاهش روشنایی عمومی در پارکینگ‌ها و راهرو ها، استفاده از نور طبیعی و خاموش کردن لامپ های اضافه، انجام تعمیر کولرها و نصب سایه‌بان و تعویض لامپ‌های قدیمی و پرمصرف اقدام کنند.

وی ضمن تأکید بر ممنوعیت هر اقدامی که منجر به تشدید گرد و خاک و آلاینده ها می‌شود، گفت: خاکبرداری، آتش زدن بقایای کشاورزی و فضای سبز، فعالیت‌های معدنی و حمل و نقل خاک، گچ و ... نیز ممنوع است.

شیشه فروش عنوان کرد: رعایت توصیه های بهداشتی و حفاظت فردی در برابر گرد و خاک بخصوص افراد آسیب پذیر و بیماران، استفاده از ماسک استاندارد، عدم ورزش و فعالیتهای بدنی در فضاهای باز نیز ضروری است.

وی در پایان اضافه کرد: کمیته اضطرار شرایط گرد و غبار بطور مستمر نسبت به رصد و پایش شرایط ایجاد شده با صدور اطلاعیه‌ها پایش کانون‌های فرسایش بادی و اعمال محدودیت‌های اقدام خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، روز گذشته رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان در گفت‌و‍‌گو با ایرنا خبر از افزایش دما در استان از روز چهارشنبه هفته جاری را داده بود. وی همچنین ضمن اشاره به فعال شدن کانون‌های گرد و خاک در مناطق شمالی و شرقی استان خبر از افزایش پدیده ریزگردها به همراه کاهش میدان دید و تنزل کیفیت هوا را داد که اثرات آن تا مناطق مرکزی استان نیز کشیده می‌شود./ایرنا

ساعت کاری ادارات استان چهارمحال و بختیاری تغییر کرد​

مدیرکل مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری، گفت: ساعت کاری ادارات استان به جز دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی فردا ۶ تا ۱۱ صبح خواهد بود، پنجشنبه نیز این ادارات تعطیل هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، خسرو کیانی با اشاره به افزایش دمای هوا در استان، اظهار داشت: توده هوای گرمی وارد کشور و استان شده است که به این دلیل در شبکه تولید برق سراسری ناپایداری احتمالا ایجاد می‌شود‌.

وی با اشاره تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران استان به ریاست استاندار چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: برای جلوگیری از قطعی برق خصوصا اینکه کنکور سراسری از فردا شروع خواهد شد، تصمیم به تغییر ساعات کاری ادارات گرفته شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ساعت کاری ادارات استان به غیر از دستگاه‌های خدماتی، امدادی و انتظامی از فردا از 6 صبح تا 11 صبح خواهد بود، همچنین روز پنجشنبه بطور کامل برای ادارات استان تعطیل است.

اداره‌های همدان ۲ روز ۲ ساعت زودتر تعطیل می‌شوند

دستگاه‌های اجرایی استان همدان چهارشنبه و پنجشنبه دو ساعت زودتر تعطیل خواهند شد.

با توجه به درخواست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و پیشنهاد کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق و همچنین با موافقت استاندار همدان، با توجه به پیش‌بینی افزایش دما در پایان این هفته و با هدف مدیریت مصرف بهینه برق مقرر شد فعالیت تمام دستگاه‌های اجرایی، اداره‌ها و بانک‌های استان به‌جز مراکز خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز آموزشی که در بازه زمانی امتحانات پایان ترم یا برگزاری کنکور سراسری هستند، در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (۲۰ و ۲۱ تیر ماه) از ساعت شش صبح آغاز و با دو ساعت تعجیل در پایان کار، ساعت ۱۱ صبح تعطیل خواهند شد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری همدان، کسری ساعت‌های کاری طبق ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری باید از طریق دورکاری جبران شود.

براساس این اطلاعیه، تمام دستگاه‌های اجرایی موظف به استفاده نکردن از سیستم‌های برودتی اداره‌ها در دو روز یادشده هستند./ایسنا

دستگاه‌های اجرایی خراسان‌جنوبی پنجشنبه‌ها تعطیل شدند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به تداوم گرمای شدید هوا و گرد و غبار به‌منظور مدیریت مصرف انرژی تمامی دستگاه‌های اجرایی در روزهای پنج شنبه تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس زاده روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت مصرف انرژی استان اظهار کرد: از پنجشنبه ۲۱ تیرماه تمامی دستگاه‌های اجرایی استان تا نیمه شهریورماه تعطیل خواهند بود.

وی با اشاره به تشریح وضعیت گزارش‌های ناپایداری برق در کشور و استان افزود: شرایط استان ما مشابه استان های قم، یزد و خوزستان است که در این استان ها هم یک روز در هفته تعطیل شده است.

معاون هماهنکی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل همه دستگاه‌های اجرایی به جزو واحدهای خدمت رسان، امدادی و عملیاتی می شود.

عباس‌زاده تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به تنظیم دما از ۲۴ تا ۲۶ درجه و استفاده از روشنایی طبیعی و راه اندازی مولد دیزیلی از ساعت ۱۰ صبح تا پایان وقت اداری در راستای مدیریت مصرف برق اقدام کنند تا انرژی برق در استان و کشور پایدار شود.

فردا ساعت کاری ادارات مرکزی تا ساعت ۱۱ است/ پنجشنبه تعطیل شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: فردا چهارشنبه ۲۰ تیرماه ساعت کاری ادارات تا ساعت ۱۱ خواهد بود و روز پنجشنبه نیز تعطیل اعلام شده است.

بهنام نظری اظهار کرد: با توجه به هشدار سطح نارنجی شماره ۱۱ اداره کل هواشناسی استان در خصوص افزایش سرعت وزش باد و تقویت الگوی انتقال گرد و خاک به استان و کاهش دید افقی و کیفیت هوا همچنین ضرورت مدیریت مصرف انرژی، کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی تشکیل شد.

وی افزود: بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا، فردا (چهارشنبه) فعالیت ادارات استان مرکزی (به‌جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و اداراتی که دارای نوبت کاری یا کشیک هستند) تا ساعت ۱۱ و پنجشنبه نیز تعطیل است.

تعطیلی و کاهش ساعت کار ادارات لرستان در پی گرمای هوا

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: به دلیل گرمای هوا ساعت کاری ادارات این استان کاهش یافت.

مهدی پازوکی سه شنبه شب به رسانه ها اعلام کرد: بر اساس افزایش نسبی دمای هوا و روند افزایشی مصرف انرژی بویژه مصرف برق در مناطق مختلف استان و به منظور جلوگیری از ناترازی انرژی و پیشگیری از قطع احتمالی برق کارگروه تولید و مصرف انرژی استان به استناد تبصره ذیل ماده ۲ ساعات کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی غیر از بانک‌ها، مرکز درمانی، نیروی انتظامی، دستگاه‌های خدمات رسان و مراکز شیفت گردان کاهش یافت.

وی افزود:در این راستا ساعت کاری در روز چهار شنبه از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ و روز پنج شنبه تعطیل اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا براساس اعلام هواشناسی استان افزایش دمای هوا طی روزهای آینده در استان پیش بینی شده است.

نظر شما