شناسهٔ خبر: 67593262 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

ماسک صورت باعث رفع لک و جای جوش می شود؟

ماسک‌های صورت نمی‌توانند منجر به جوانسازی پوست و رفع لک و جای جوش شوند. در کل، استفاده از ماسک‌های صورت گرچه زیان آور نیستند، اما فواید زیادی هم برای بهبود کیفیت پوست ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک های صورت شرکتی یا خانگی برای کسانی که پوست‌های حساس یا مستعد جوش دارند، توصیه نمی‌شود، می‌افزاید: «معمولا کسانی که پوست خشک دارند بیشتر از خواص ماسک‌های صورت بهره می‌برند. اما نکته اینجاست که اینکه گفته می‌شود استفاده از این ماسک‌ها به جذب مواد التیام بخش و جوانساز به داخل پوست می‌شود اصلا ثابت شده نیست.»

این متخصص ادامه می‌دهد: «ماسک‌ها صرفا تا اندازه‌ای رطوبت پوست را افزایش می‌دهند و در پوست‌های خشک تا اندازه‌ای منجر به نرمی و شادابی موقت پوست می‌شوند. همچنین استفاده از ماسک صورت تا اندازه کمی بصورت موقت، منافذ پوست را کاهش می‌دهد و نیز بلافاصله بعد از استفاده برای حداکثر یک روز تا حدودی بهبود کیفی پوست را به همراه می‌آورد. اما ماسک‌های صورت نمی‌توانند منجر به جوانسازی پوست و رفع لک و جای جوش شوند. در کل، استفاده از ماسک‌های صورت گرچه زیان آور نیستند، اما فواید زیادی هم برای بهبود کیفیت پوست ندارند.»

نظر شما