شناسهٔ خبر: 67591191 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

پیشرفت ۴۰ درصدی فاز ۲ فرودگاه امام/ ساخت ۷ پروژه ۱.۱ میلیارد... -

اقتصاد ایران: مدیرعامل شهر فرودگاه امام با اشاره به رشد ۴۰ درصدی فاز دو فرودگاه امام (ره)، گفت: ۷ پروژه به ارزش ۱,۱۰۰ میلیارد تومان در فرودگاه امام خمینی (ره) در حال ساخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سعید چلندری مدیرعامل شهر فرودگاه امام خمینی (ره) امروز (سه‌شنبه، ۱۹ تیرماه) در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم با اشاره به استارت خوردن فاز ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: فاز ۲ در دو مرحله در حال اجرا است که مرحله نخست، پیشرفت ۴۰ فیزیکی درصدی داشته و اقدامات این فاز که شامل باندهای جنوبی، پل‌های ارتباطی و غیره است با همکاری کنسرسیومی از یک شرکت چینی و قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجراست و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون وزیر راه با اشاره رشد به ۲۳ درصدی جابه‌جایی مسافران، افزود: در سال (۱۴۰۰)، ۴ میلیون مسافر، در سال (۱۴۰۱). ۶.۶ میلیون مسافر، در سال گذشته، ۷.۶ میلیون مسافر و از ابتدای امسال تا (۱۷ تیرماه) ۲.۵ میلیون مسافر از این فرودگاه جابجا شدند که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۲۰۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: تعداد پروازها از این فرودگاه در سال (۱۴۰۰)، ۳۱ هزار و ۴۰۰ پرواز بود که در سال (۱۴۰۱) به ۴۵ هزار پرواز، در سال گذشته به ۴۹ هزار و ۲۰۰ پرواز و تا (۱۷ تیرماه) امسال نیز به ۱۶ هزار پرواز رسید و پیش بینی می‌شود امسال شاهد رشد ۱۷ درصدی در این زمینه باشیم.

چلندری تصریح کرد: ۷ پروژه به ارزش ۱,۱۰۰ میلیارد تومان در فرودگاه امام خمینی (ره) در حال ساخته که پروژه‌های مربوط به هسته پیشران شهر فرودگاهی، آماده بهره‌برداری است و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه در مرحله برگزاری فراخوان قرار دارد.

وی افزود: در دولت سیزدهم خرید تجهیزات فرودگاهی و کمک بازرسی به ارزش یک هزار میلیارد تومان بعد از ۲۰ سال انجام شد.

نظر شما