شناسهٔ خبر: 67589122 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رفع موانع اجرای نهضت ملی مسکن در کرمانشاه با الحاق ۳۹۶ هکتار زمین رفع موانع اجرای نهضت ملی مسکن در کرمانشاه با الحاق ۳۹۶ هکتار زمین

با موافقت الحاق ۳۹۶ هکتار زمین به محدوده شهرهای کرمانشاه و جوانرود برای اجرای نهضت ملی مسکن، تفرجگاه و رونق گردشگری، این مصوبه به معنی رفع مهم‌ترین مانع برای ساخت مسکن در استان یعنی تأمین زمین است.

صاحب‌خبر -

خسرو دانشجو، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، در نشست این شورا گفت: موضوع الحاق ۱۷۱ هکتار زمین موسوم به «پشته‌کش» و الحاق ۲۰۴ هکتار زمین موسوم به «چشمه روضان» به محدوده شهر کرمانشاه برای نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت. با در نظر گرفتن ملاحظات اعضای شورای‌عالی شهرسازی و معماری، رعایت صورت‌جلسه کمیته فنی و همچنین افق جمعیتی و نیاز شهر، با الحاق این زمین ها به محدوده شهر کرمانشاه برای تولید مسکن موافقت شد.

وی افزود: همچنین موضوع الحاق ۲۱ هکتار به محدوده شهر جوانرود برای نهضت ملی مسکن بررسی و با لحاظ ملاحظات زیست محیطی و نیاز شهر به تولید مسکن، این الحاق نیز تصویب شد.

با این مصوبه، ۳۹۶ هکتار زمین جدید به محدوده شهرهای کرمانشاه و جوانرود برای اجرای نهضت ملی مسکن، تفرجگاه و رونق گردشگری الحاق و مهم‌ترین مانع برای ساخت مسکن در استان یعنی تأمین زمین، رفع شد.

با توجه به ارزشمند شدن زمین‌های الحاقی به شهر و درآمدزایی قابل‌توجه آنها برای دولت، اکنون زمینه مناسبی برای تکمیل نهضت ملی مسکن و خانه‌دار کردن مردم استان فراهم شده است.

نظر شما