شناسهٔ خبر: 67589038 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

رشد ۷۰ درصدی ترانزیت در سه ماهه ابتدایی امسال

صاحب‌خبر -

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از رشد ۷۰ درصد ترانزیت طی سه ماهه ابتدایی امسال خبر داد و گفت: برای بهسازی و نگهداشت جاده های کشور نیازمند ۲۰۰ همت بودجه خواهیم بود.

رشد ۷۰ درصدی ترانزیت در سه ماهه ابتدایی امسال
تین نیوز

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از رشد ۷۰ درصد ترانزیت طی سه ماهه ابتدایی امسال خبر داد و گفت: برای بهسازی و نگهداشت جاده های کشور نیازمند ۲۰۰ همت بودجه خواهیم بود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۰۰ همت بودجه برای نگهداشت راه ها نیاز است، گفت: طی سه سال گذشته درآمد سازمان راهداری رشد ۱۲۰ درصدی داشته که موجب تسهیل سازی برخی از فرآیندها شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از ساخت ۷ هزار و ۴۳۵ کیلومتر مسیر روستایی و رشد ۳۰ درصدی طی سه سال گذشته خبر داد و افزود: در سه ماهه ابتدایی امسال نیز شاهد رشد ۷۰ درصدی ترانزیت جاده ای بودیم.

وی با بیان این که مقاطع ضروری آزادراه قم - کاشان - اصفهان تا پایان سال جاری با اقدامات ترمیمی بهسازی می شود، ادامه داد: در زمان حاضر ۳۰۰ اکیپ اجرایی جهت بهسازی ۳۴ هزار کیلومتر راه شریانی در کشور مشغول به فعالیت هستند.

وی حجم اعتبارات اجرایی جهت تحقق شعار نهضت آسفالت در سطح راه های کشور را افزون بر ۲۰ همت اعلام کرد و با اشاره به سفرهای اربعین، گفت: اقدامات گسترده ای در راستای بهسازی، ایمن سازی و… مسیرهای جاده ای منتهی به مرزهای اربعینی کشور در حال اجراست که تا ۲۰ روز پیش از شروع سفرها ادامه خواهد داشت.

ورود ۳۳ هزار ناوگان جدید باری به کشور در دولت سیزدهم

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: در راستای نوسازی ناوگان در دولت سیزدهم، ۳۳ هزار دستگاه ناوگان باری جدید اضافه شد.

وی ادامه داد: ترانزیت در سال گذشته به ۱۴.۵ میلیون تن رسید و در ۳ ماه سال جاری، ۴.۵ میلیون تن ترانزیت انجام شد و در بخش بار نیز سال گذشته ۵۱۵ میلیون تن کالا جابه جا شد که رشد ۱۰ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ ثبت کرد.

امانی تصریح کرد: نگهداشت ۲۳۰ هزار کیلومتر راه های اصلی، شریانی، فرعی و روستایی از جمله وظایف سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای است و امروز نزدیک به ۲۰۰ همت برای نگهداشت راه ها و اموری از جمله روکش آسفالت، روشنایی و … نیاز است.

واردات ۷۰ دستگاه اتوبوس برای اربعین

معاون وزیر راه شهرسازی در ادامه با اشاره به درویش بودن ایام اربعین گفت ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایام اربعین در نظر گرفته شده است که یک هزار میلیارد تومان آن مربوط به تعهدات سال گذشته است و مابقی برای تأمین زیرساخت ها در سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به کمبود ۶ هزار ناوگان اتوبوس برای اربعین امسال، خاطرنشان کرد: امسال قرار است از سایر ظرفیت های موجود در کشور از جمله ناوگان در اختیار نیروهای مسلح، سرویس مراکز صنعتی، پتروشیمی و غیره در چهار روز مربوط به ایام اربعین استفاده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بودجه های سنواتی دو سال گذشته، واردات اتوبوس های با کارکرد کمتر از پنج سال اجازه داده شد که با تلاش های انجام شده گره های کار باز شد و ثبت سفارش این اتوبوس ها آغاز شده است.

وی افزود: از ۲ هزار دستگاه اتوبوسی که برای واردات در نظر گرفته شده و تاکنون فقط ۷۰ دستگاه اتوبوس توسط یکی از شرکت های داخلی وارد شده و در این زمینه و رفع نیازها، قرار شد از ناوگان طرف عراقی نیز استفاده شود.

وی در خصوص قیمت بلیط اتوبوس ها برای ایام اربعین گفت: نرخ بلیط باید در ستاد اربعین مشخص شود که احتمالاً با احتساب سیر یک سرخالی اتوبوس ها خواهد بود و پیش فروش ها به احتمال زیاد از ۲۰ روز قبل از اربعین آغاز می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما