شناسهٔ خبر: 67604586 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

افزایش 70 درصدی صادرات این بندر/ آمار ۳ ماه اول سال چه می‌گوید؟

اقتصادنیوز: سرپرست اداره کل گمرک گناوه گفت: چهار هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش یک میلیون و ۳۳۵ هزار دلار طی ۱۱ فقره از گمرک گناوه صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ایمان زند روز چهارشنبه اظهار کرد: میزان صادرات سه ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۸ درصد و از لحاظ دلاری ۷۱ درصد افزایش نشان می دهد.

وی بیان کرد: شیشه ، آینه ساختمانی و حبوبات از عمده کالاهای صادراتی از گمرک این بندر به کشورهای حوزه خلیج فارس است.

سرپرست گمرک گناوه در مورد ترانزیت کالا از بندر گناوه، گفت: میزان ترانزیت مبدأ خارجی در سه ماهه اول امسال به وزن تقریبی ۱۵ تن بوده که از نظر دلاری ۲۵ هزار و ۲۰۰ دلار ارزش داشته است.

زند ادامه داد: عمده کالاهای ترانزیت شده در مبدأ خارجی شامل گریس پمپ بوده که به مقصد مناطق آزاد ارسال شده و ترانزیت مقصد داخلی در این مدت به وزن ۱۸ تن و ارزش دلاری بیش از ۵۵ هزاردلار گزارش شده است.

خبر مرتبط
اطلاعیه مهم گمرک ایران / اعمال شروط جدید برای صادر کنندگان

اقتصادنیوز :گمرک ایران اعلام کرد که از تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۱۶ در هنگام ثبت اظهارنامه صادراتی در سامانه گمرک، شروطی کنترل خواهد شد و در صورت عدم احراز، بازرگانان مجاز به صادرات نیستند.

وی بیان ‌کرد: دستگاه بسته‌بندی قوطی و شیشه، پمپ، شیر هیدرولیک، فیلتر و پمپ از عمده کالاهای ترانزیت مقصد داخلی در این مدت و از مبدأ بازرگان و پلدشت بوده است.

افزایش ۲۶ درصدی واردات کالا به گمرک گناوه

سرپرست گمرک گناوه گفت: وادر سه ماه اول سال‌جاری، شش هزار و ۳۹۶تن کالا به ارزش ۲۴ میلیون و ۸۵۳ هزار دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزنی ۲۶ درصد و از نظر دلاری ۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

زند ادامه داد: لوازم یدکی، لاستیک کامیون، و باطری قلمی از عمده کالاهای وارداتی بوده است.

وی تصریح‌کرد: درآمد سه ماهه گمرک این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد افزایش و نزدیک به یک هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال بوده است.

 

نظر شما