شناسهٔ خبر: 67589029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل امور عشایر خوزستان عنوان کرد

انتظار جامعه ‌عشایر از دولت چهاردهم/ مشارکت بیش از ۹۵ درصدی در انتخابات

فاطمه سعدیان

مدیرکل امور عشایر خوزستان با اشاره به مطالبات عشایر از دولت چهاردهم، گفت: مشارکت عشایر در مرحله دوم ریاست جمهوری نیز بیش از ۹۵ درصد بوده است.

صاحب‌خبر -

سید اسکندر موسوی زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مشارکت در مرحله دوم انتخابات بسیار جای تقدیر دارد و باید از مردم به ویژه عشایر تقدیر کرد. البته عشایر جزو اقشاری است که همیشه مشارکت حداکثری نسبت به مردم روستانشین و شهرنشین دارد و می‌توان گفت که مشارکت عشایر در همه انتخابات به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری عموما بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد بوده است.

وی با اشاره به میزان مشارکت عشایر در انتخابات مرحله دوم، افزود: مشارکت عشایر در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز بیش از ۹۵ درصد بوده است.

مدیرکل امور عشایر خوزستان با اشاره به انتظار عشایر از دولت چهاردهم، گفت: عشایر، قشر مولد جامعه با دریافت کمترین زیرساخت‌ها از سوی دولت‌ها است. در این قشر زحمتکش افراد از کودکان بالای ۱۰ سال تا مسن‌ترها با بیش از ۷۰ سال همواره در حال تولید و فعالیت هستند.

موسوی زاده بیان کرد: در دولت سیزدهم شاهد توجه ویژه‌ای به عشایر در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال بودیم. امیدواریم دولت چهاردهم نیز این مسیر را ادامه دهد و در تامین اعتبارات عمرانی و زیرساختی برای مناسب‌سازی و احداث راه‌ها و زیرساخت‌های رفاهی خدمات بهتر و بیشتری ارایه دهد و شاهد ارایه خدمات رفاهی، عمومی، آموزشی و بهداشتی به عشایر باشیم.

وی تاکید کرد: در خوزستان حدود ۳۰۰ هزار نفر عشایر وجود دارد و عشایر مرزدار خوزستانی در حوزه اقتصادی و امنیتی نقش مهمی دارند. بنابراین توجه به این قشر اهمیت دارد چون علاوه بر مرزنشین بودن، به اقتصاد و حفظ منابع طبیعی و ملی کمک ویژه‌ای می‌کنند.

موسوی زاده یادآور شد: هر یک فرد عشایری، گوشت قرمز، تولیدات لبنی و صنایع دستی حدودا ۱۲ نفر را تامین می‌کند. عشایر با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را دارند و امیدواریم دولت چهاردهم به این قشر توجه ویژه داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما