شناسهٔ خبر: 67588462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

با وجود رکوردزنی بی‌سابقه گرمای هوا رخ داد

پایدار ماندن شبکه برق فارس و بوشهر

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر از رکوردزنی بی‌سابقه گرمای هوا در روزهای اخیر خبر داد و گفت: با وجود افزایش بی‌سابقه گرما با تلاش همکاران، شبکه برق فارس و بوشهر همچنان پایدار مانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای استان، یدالله حقیقی اظهار کرد: در حالی که در دو روز گذشته به خصوص روز شنبه، شانزدهم تیر سال‌جاری با افزایش دمای هوا، گرم‌ترین روز غیر تعطیل سال رقم خورد، نیاز مصرف برق نیز رکورد جدیدی از خود به جای گذاشت.

وی افزود: هم‌زمانی افزایش دمای هوا در استان فارس و دیگر نقاط کشور، باعث بالا رفتن شدید نیاز مصرف برق شده است و مردم دو استان فارس و بوشهر گرم‌ترین روزهای خود را سپری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر با بیان اینکه افزایش بی‌سابقه تقاضای مصرف برق در روز گذشته که برای بار سوم در سال‌جاری رقم خورد، از میزان ۷۶ هزار ۷۶۰ مگاوات فراتر رفت، تصریح کرد: هر چند این رکورد در طول تاریخ صنعت برق بی‌سابقه بوده است، اما شبکه برق استان‌های فارس و بوشهر همچنان پایدار مانده است، چرا که همه همکاران صنعت برق فارس در حال تأمین نیاز بی‌سابقه برق هستند.

حقیقی در ادامه با بیان اینکه با توجه به پایداری گرما و پربار شدن شبکه برق، طبیعی است که حوادثی در شبکه ایجاد شود، خاطرنشان کرد: اما با هوشیاری نیروهای عملیاتی صنعت برق فارس، تمام این حوادث به سرعت رفع می‌شود و شبکه برق استان فارس و بوشهر، همچنان در مدار باقی مانده و پایداری خود را به همت و تلاش همکاران ما در این دو استان حفظ کرده است.

وی همچنین از مردم تقاضا کرد که با توجه به مصرف بهینه برق، علاوه بر کمک به تأمین برق پایدار همه مشترکان، هم از پاداش صرفه‌جویی و هم استفاده از جوایز ویژه کمپین «با انرژی» نظیر خودرو بهره‌مند شوند.

نظر شما