شناسهٔ خبر: 67584124 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کمک ۸۰ گروه مطالبه‌گر مردمی، به ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان کمک ۸۰ گروه مطالبه‌گر مردمی، به ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان

مسوول ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: ۸۰ گروه مطالبه‌گر مردمی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان را یاری می‌دهند.

صاحب‌خبر -

مسوول ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت:تاکنون ۸۰ گروه و تشکل مردمی برای همکاری با این ستاد اعلام آمادگی کرده‌اند که مجوز کار برای برخی از آنها صادر شده و تعدادی دیگر نیز در مسیر اخذ مجوز هستند.

 حجت الاسلام مظاهری افزود: این گروه‌ها در موضوع آب و محیط زیست، واگذاری سهمیه قیر، توزیع اقلام و کالابرگ، قیمت‌گذاری اجناس و خدمات، قاچاق سوخت، کشف برخی تخلف‌ها و نظارت بر نهاد‌های اجرایی، فعالیت‌های موثری انجام داده‌اند.

او خاطرنشان کرد: هر آنچه که در قانون اساسی و شرع مقدس، دستور اجرای آنها داده شده، مصداق معروف و هرچه که از آن نفی شده است، منکر محسوب می‌شود.

مظاهری تصریح کرد: قانون این اجازه را داده است که افراد جامعه در موضوعات مختلف به یکدیگر تذکر دهند، البته ناهیان از منکر یا آمران به معروف نیز باید در چارچوب قانون و شرایط تعریف شده حرکت کنند.

مسوول ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اضافه کرد: بنابراین برخلاف تصور عموم، امر به معروف تنها مختص موضوع پوشش نیست بلکه چارچوب خاصی ندارد و گستره عظیمی از مفاهیم و رخداد‌های فردی و اجتماعی را دربرمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام مظاهری تاکید کرد: فرهنگ بی‌تفاوت نبودن و مسوول بودن در برابر نیاز‌های یکدیگر، مصداق امر به معروف است که باید ترویج شود.

او با مروری بر عملکرد ۱۸ ماهه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان افزود: فعال کردن ستاد در ۴۱ شهر و مناطق کلانشهر اصفهان از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است و در ۵۲ شهر دیگر نیز در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل ستاد هستیم.

مظاهری، شکل‌گیری شورای امر به معروف و نهی از منکر در ۱۴۰ نهاد حاکمیتی و اداری استان؛ ۸۴ حلقه میانی شامل اصناف، خیریه‌ها، تشکل‌ها، هیات‌های مذهبی و ورزشی و حدود ۴۸۰ مسجد استان را از دیگر فعالیت‌های ستاد مزبور برشمرد.

او افزود: بزودی با فعال شدن شورای امر به معروف و نهی از منکر در یکهزار و ۱۰۰ مسجد دیگر استان، طرح حرکت در مسیر رفع منکرات محلات نیز اجرا خواهد شد که در آن شورای امر به معروف محله با محوریت مسجد و ائمه جماعات، مسائل مختلف محله در حوزه‌های شهری، فرهنگی، بهداشت و اجتماعی را طبقه‌بندی و حل می‌کنند.

حجت الاسلام مظاهری، مطالبه‌گری در نیاز‌ها برای رفع گرفتاری‌های مردم را از دیگر وظایف شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر دانست.

او آموزش به ۶ هزار و ۲۰۰ آمر به معروف و ناهی از منکر با محوریت فضای مجازی، ارتباط‌گیری با افراد جامعه و اقناع‌سازی، تولید ۲۵ برنامه گفت‌وگوی رادیویی و ۳۶ برنامه تلویزیونی، تولیدات رسانه‌ای مجازی مردم محور، برگزاری جلسات اندیشه‌ورزی با حضور اساتید، کارشناسان و مطالبه‌گران هر حوزه، اجرای نمایش عمومی برای مردم، برگزاری نشست‌های علمی، کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس و دانشگاه‌ها، جریان سازی اجتماعی برای خانواده و فرزندآوری را از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این ستاد عنوان کرد.

مسوول ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان افزود: رسیدگی به منکرات نهاد‌های اداری و اجرایی و قصور آنها نیز از دیگر فعالیت‌های ستاد بوده که در این زمینه بیش از ۱۷۰ نظارت میدانی در سطح استان و شهرستان‌ها انجام و موارد خاص به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.

او گفت: نوروز امسال به مدت ۲۰ روز ۹۷۰ نفر نیرو در کلانشهر اصفهان و هزار و ۸۰۰ نیرو در شهرستان‌ها در جهت اجرای قوانین و معروف‌های جامعه، تذکر زبانی انجام دادند.

حجت الاسلام مظاهری، حمایت قضایی و حقوقی از آمرین به معروف، توزیع کالا‌های فرهنگی و وسایل ورزشی با کمک خیران در ۳۰ غرفه دوره‌ای و هم‌افزایی گروه‌های فرهنگی و بسیج برای برگزاری پاتوق‌های گفتگو و مشاوره را از دیگر فعالیت‌های انجام شده ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان عنوان کرد.

دهه اول مُحرم هر سال، بعنوان «دهه احیای امر به معروف و نهی از مُنکر» نامگذاری شده است.

نظر شما