شناسهٔ خبر: 67576251 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دبیر ستاد امر به معروف استان اصفهان:

تشکیل ستاد امر به معروف در ۴۱ شهر استان/ فعالیت رسانه‌ها مصداقی از معروف است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: فعالیت رسانه‌ها مصداقی از معروف است و در این راستا باید گفت که مصادیق معروفات و منکرات به عدد امور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام محسن مظاهری ظهر امروز _دوشنبه هجدهم تیر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت ایام محرم اظهار کرد: فعالیت رسانه‌ها مصداقی از معروف است و در این راستا باید گفت که مصادیق معروفات و منکرات به عدد امور است.

وی افزود: طبق قانون، همه آنچه که در قانون اساسی و شرع مقدس به معنای ایجابی بیان شده معروف و آنچه نهی شده، مصداق منکر است و بر همین اساس امر به معروف و نهی از منکر محدودیتی ندارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این ستاد مطرح کرد: گسترش ستادهای امر به معروف یکی از اقدام مدنظر بود که در این راستا در حال حاضر در ۲۷ شهرستان ستاد فعال داریم‌، البته در شهرهای بزرگ در مناطق نیز شوراها شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام مظاهری اظهار کرد: در سطح استان ۱۱۴ شهر داریم که ۵۲ شهر شرایط لازم برای ستاد را دارد که در حاضر در ۴۱ شهر ستادها شکل گرفته است.

وی ادامه داد: قانون بیان می‌کند که تمام دستگاه‌های حاکمیتی مکلف به تشکیل شورای امر به معروف هستند، از سویی پس از دستگاه‌ها نیز حلقه‌های میانی ذکر شده است؛ در حوزه ادارات ۱۴۰ دستگاه و ۸۷ اتحادیه شورای امر به معروف و نهی از منکر در حال فعالیت هستند که این گروه‌ها در شهرستان‌های اطراف اصفهان هم فعال هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: ما در سطح استان اصفهان ۴۰ مسجد ویژه داریم که به طور خاص بحث امر به معروف و نهی از منکر را پی گیری می‌کنند که تعداد این شوراها در ۴۳۸ مسجد سطح ۲ و ۱۱۰۰ مسجد در سطوح بعدی با همکاری بسیج فعال هستند.

حجت‌الاسلام مظاهری با تاکید بر اینکه اولین وظیفه این شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مساجد و محلات، رسیدگی و احقاق حقوق شهروندان است، بیان کرد: همچنین دومین وظیفه شورای امر به معروف و نهی از منکر مطالبه‌گری و کنشگری در راستای احقاق حقوق شهروندان است؛ طبق نص صریح قانون مطالبه‌گران آموزش دیده مردمی باید در جلسات تصمیم‌گیری نهادها باید حضور داشته باشند.

وی تاکید کرد: سومین نقش ستاد امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه نظارت و بازرسی است که با همکاری معاونت بازرسی فرمانداری انجام می‌شود که در این راستا ۱۷۰ مورد نظارت میدانی انجام شد، همچنین در مرکز اصفهان ۱۷۰ نفر نظارت از اصناف را انجام می‌دهند که گزارش‌ها را به بازرسی اصناف، بازرسی صمت و پلیس اماکن ارجاع می‌دهند و در صورت قاچاق کالا یا گران فروشی عمده تخلفات به تعزیرات گزارش می‌شوند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان اینکه در ایام فروردین و در شهر اصفهان هر روز حدود ۹۷۰ نفر نیرو در سطح اصفهان برای انجام تذکر لسانی و رعایت قوانین حضور داشتند، بیان کرد: آخرین وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر مراقبت حقوقی از آمران به معروف و ناهیان از منکر است که در حال حاضر ۲۰۵ پرونده حمایت حقوقی از آمران به معروف تشکیل شده که حدود ۷۰ مورد منجر به صلح شده است.

نظر شما