شناسهٔ خبر: 67571226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه همدان:

دغدغه همگانی نسبت به امر به معروف حلال بسیاری از آسیب های جامعه است

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: اگر همه افراد نسبت به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر دغدغه داشته باشند، بدون شک بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه حل شدنی است.

صاحب‌خبر -

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز دوشنبه در دیدار با دبیر ستاد و فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر همدان، با اشاره به اینکه اولین نکته در احیای امر به معروف و نهی از منکر مبارزه با ظلم است اظهار کرد: اگر بتوانیم این احساس مسئولیت اجتماعی را در جامعه احیا کنیم، جامعه به مرحله‌ای می‌رسد که در مقابل ظلم سکوت نمی‌کند.

امام جمعه همدان، امربه‌معروف و نهی‌ از منکر را عامل پیشگیری از آسیب‌ها در جامعه برشمرد و گفت: غفلت و کم‌توجهی به این فریضه موجب ایجاد آسیب‌ها و مشکلات در جامعه در عرصه‌های مختلف می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش دبیر و اعضای ستاد احیای امر به معروف، افزود: اولویت ما و معروف اصلی ما، توجه به خانواده است و نباید فعالیت‌ها و اقدامات در مجموعه باعث شود تا نسبت به خانواده خودتان غفلت بورزید.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر همدان نیز در این نشست با اشاره به اقدامات این مجموعه گفت: به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر در استان همدان ۶۵ عنوان برنامه تدوین شده است.

میثم صابریون یادآور شد: روزهای این دهه با عنوان خانواده پایدار، جوانی جمعیت، نظارت همگانی، صیانت از حقوق عامه، فساد ستیزی، مردم محوری، قانون گرایی و آگاهی بخشی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه از اول تا هشتم محرم با عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر با شعار "نهضت حسینی و گفتمان زینبی" نامگذاری شده است اظهار کرد: در این ایام با هدف ترویج این فریضه الهی، برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی در استان همدان در حال برگزاری است.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان همدان افزود: عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا با حضور مسئولان، دیدار با علمای استان و رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و نشست مداحان و مبلغان شاخص با حضور نماینده ولی فقیه در استان از برنامه‌های شاخص هفته امر به معروف است.

صابریون با تأکید بر اینکه در راستای انجام ماموریت‌ها و وظایف، نگاه ستاد، نگاه جهادی با استفاده از ظرفیت موجود است، یادآور شد: تلاش ما بر تحقق فرمایشات و مطالبات رهبر معظم انقلاب است که فرمودند مردم در عرصه احیا امر به معروف باید وارد میدان شوند.

وی تصریح کرد: زمانی می‌توانیم بگوییم به موفقیت دست پیدا کرده‌ایم که این مهم ظهور و بروز پیدا کند که البته لازمه آن این است که با تمام شئون وارد عرصه شویم.

نظر شما