شناسهٔ خبر: 67581030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ششمین نشست تخصصی توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز برگزار می‌شود ششمین نشست تخصصی توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز برگزار می‌شود

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز از برگزاری ششمین نشست تخصصی توسعه سرمایه‌گذاری در این کلان‌شهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

هومان معصومی از برگزاری ششمین نشست تخصصی توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز خبر داد.

او با بیان این مطلب که موضوع نشست ششم، «سازوکار‌های مدیریت زمان و هزینه در پروژه‌های سرمایه‌گذاری» است، گفت: روز پنج‌شنبه، ۲۱ تیرماه میزبان جمعی از مدیران شهری، فعالان اقتصادی و اساتید دانشگاهی هستیم تا مسائل حوزه سرمایه‌گذاری را به صورت تخصصی بررسی کنیم.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، هر ۶ ماه یک نشست تخصصی با هدف آسیب‌شناسی و رفع چالش‌های سرمایه‌گذاری، بررسی نقاط قوت و ضعف در این حوزه و دست‌یابی به راهکار‌های بهبود وضعیت سرمایه‌گذاری در این کلان‌شهر برگزار می‌شود.

معصومی بیان کرد: بر اساس نشست‌های پیشین و بررسی‌های انجام گرفته، همچنین پیرو گفتگو‌های متعدد با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و مدیران شهری، انجام سریع اخذ مجوز‌ها و فرآیند سرمایه‌گذاری، پیش‌بینی زمان مناسب جهت اجرا و مدت بهره‌برداری پروژه‌های مشارکتی از عناصر مهم و تأثیرگذار در جذب سرمایه‌گذاران است که مجموعه مدیریت شهری شیراز در این راستا درگاه پنجره واحد سرمایه‌گذاری را ایجاد کرد که در حال طی مراحل نهایی برای اجرایی شدن است.

او با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر فعالیت‌های سازمان سرمایه‌گذاری رشد و سرعت زیادی داشته است، گفت: رقم بودجه‌های تکلیفی شورای اسلامی شهر برای جذب سرمایه‌گذاری که برای سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان و برای سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد تومان بود، بیانگر جایگاه و اهمیت این حوزه است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز اجرای پروژه‌های مشارکتی از طریق سرمایه‌گذاری را از منابع درآمد پایدار برای مدیریت شهری دانست و گفت: اختصاص ششمین نشست، به صورت تخصصی به موضوع مدیریت زمان و هزینه، نشان‌دهنده اهمیتی است که شورا و شهرداری شیراز برای جذب سرمایه‌گذاران و جلب اعتماد و رضایت آنها قائل است.

این مقام مدیریت شهری در عرصه سرمایه‌گذاری اضافه کرد: در همین راستا از بهمن ۱۴۰۰ تاکنون پنج نشست تخصصی با موضوعات بررسی آسیب‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری، پنجره واحد سرمایه‌گذاری، امنیت و اعتمادسازی در سرمایه‌گذاری، به‌کارگیری ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری، تنوع‌بخشی به فرصت‌های سرمایه‌گذاری با رویکرد فرصت‌های مولد، همکاری با بورس و فرابورس در توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز و... توسط سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی برگزار شده است.

ششمین نشست تخصصی سرمایه‌گذاری صبح روز پنج‌شنبه، ۲۱ تیرماه از ساعت ۸ تا ۱۳ با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداران مناطق و مدیران شهری، اساتید دانشگاه و برخی فعالان حوزه اقتصاد برگزار می‌شود.

نظر شما