شناسهٔ خبر: 67992195 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان زنجان:

طی سالجاری۵۴پرونده توسط اموال تملیکی زنجان تعیین تکلیف شده است

زنجان-مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان زنجان گفت: طی چهار ماه سالجاری ۵۴ پرونده با ۱۹۷ ردیف قبض انبار که شامل انواع کالا می‌شود توسط اموال تملیکی استان زنجان تعیین تکلیف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین مهری روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران با تسلیت شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حادثه تروریستی روز گذشته در تهران اظهار داشت: فرزندان این انقلاب با اقدامات شجاعانه درس فراموش نشدنی به رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل خواهند داد.

وی در ادامه با بیان اینکه در چهار ماه گذشته ۵۴ پرونده با ۱۹۷ ردیف قبض انبار که شامل انواع کالا می‌شود توسط اموال تملیکی استان زنجان تعیین تکلیف شد، افزود: ارزش ریالی این کالاها بالغ بر ۸۶۰ میلیارد و ۳۲۲ میلیون ریال ثبت شده است که ۲۰ فقره پرونده با ۴۷ ردیف قبض انبار، مربوط به پرونده‌های فروش را در بر می‌گیرد.

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان زنجان گفت: ارزش کالاهای فروخته شده توسط اموال تملیکی حدود ۵۶۱ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲۲ درصد رشد داشته که قابل ملاحظه است.

مهری با بیان اینکه کالاهای فروخته شده حدود ۵۶۱ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال ارزش داشته است، افزود: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲۲ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه با اشاره به فروش دو خودروی خارجی به ارزش ۵۴ میلیارد تومان در مزایده اموال تملیکی، افزود: مبلغ فروش این دو خودرو نزدیک به کل فروش سال‌گذشته بود.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان زنجان با بیان اینکه همچنین در طی مدت چهار ماهه سال‌جاری ۲۸ فقره پرونده با ۱۰۱ ردیف قبض انبار که شامل هزاران قلم کالا می‌شد، بنا به صدور احکام برائت توسط مراجع قضائی به صاحبان کالا عودت داده شد، گفت: ارزش ریالی این تعداد کالاها ۲۴۸ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مهری افزود: طی این مدت کالای انهدامی نداشته‌ایم، این در حالی است که در هفته نیروی انتظامی حجم زیادی از کالاهای انهدامی جمع بندی شده با حضور مراجع زیر ربط امحا خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی این مدت، تعداد ۶ فقره پرونده با ۴۸ ردیف قبض انبار بنا به احکام صادره که بلاصاحب تشخیص داده شده بود به ستاد اجرایی فرمان امام واگذار شد که ارزش ریالی آن ۴۳ هزار میلیارد ریال بود، افزود: در این چهار ماه تعداد ۲۳۳ فقره پرونده به ارزش حدود ۶۳۳ میلیارد ۷۱۱ میلیون ریال کالای کشف شده داشتیم که بعد از تشکیل پرونده، تحویل انبار شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی سامانه یکپارچه اموال تملیکی، گفت: هدف از راه‌اندازی این سامانه اتصال تمام دستگاه‌های عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا به یکدیگر است این سامانه شفافیت مبارزه با قاچاق کالا را از بدو کشف کالا و تنظیم صورت جلسه تا تعیین تکلیف نهایی را به صورت آنلاین برای همه دستگاه‌ها عضو و نظارتی و قضائی نمایان می‌کند.

نظر شما