شناسهٔ خبر: 67580812 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مدیر رادیومحرم مطرح کرد

ترویج الگوی عزاداری صحیح در رادیومحرم

روزنامه جوان

مسعود کاویانی، مدیر رادیومحرم با بیان اینکه رادیومحرم، جزو پرشنونده‌ترین رادیو‌های مناسبتی محسوب می‌شود، اظهار کرد: این شبکه رادیویی برای هشتمین سال متوالی روی آنتن می‌رود و شنوندگان برای آغاز به کار این رادیو لحظه‌شماری می‌کنند

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: وظیفه رادیومحرم، ترویج الگوی عزاداری صحیح براساس منابع متقن و دقیق است. الگوی صحیحی که بار‌ها از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و مراجع معظم تقلید و سایر دلسوزان و دغدغه‌مندان مورد تأکید قرار گرفته است. 
مسعود کاویانی، مدیر رادیومحرم با بیان اینکه رادیومحرم، جزو پرشنونده‌ترین رادیو‌های مناسبتی محسوب می‌شود، اظهار کرد: این شبکه رادیویی برای هشتمین سال متوالی روی آنتن می‌رود و شنوندگان برای آغاز به کار این رادیو لحظه‌شماری می‌کنند. بنابراین در طول ماه محرم همیشه همراه ما هستند. فعالیت این شبکه رادیویی از ۱۶تیرماه و همزمان با تعویض پرچم بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج‌علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) از کنار مضجع شریف امام رضا (ع) شروع شد و تا پایان ماه محرم روی موج اف. ام ردیف ۵. ۹۵ ادامه خواهد داشت. امکان شنیدن این رادیو از طریق تلفن همراه و برنامه کاربردی ایران‌صدا و همین‌طور از طریق گیرنده‌های تلویزیونی (رادیونما) هم وجود دارد. مدیر رادیومعارف درباره محتوای رادیومحرم افزود: رادیومحرم آوامحور است، یعنی عمده محتوای این رادیو؛ مداحی، مرثیه‌خوانی، سینه‌زنی و روضه‌خوانی است. به عبارتی مهم‌ترین وظیفه رادیومحرم ترویج الگوی عزاداری صحیح براساس منابع متقن و دقیق است. الگوی صحیحی که بار‌ها از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و مراجع معظم تقلید و سایر دلسوزان و دغدغه‌مندان مورد تأکید قرار گرفته است. وی ادامه داد: این رادیو همچون سال‌های گذشته برای شنونده‌های سراسر کشور با رویکرد معرفت‌افزایی و با شعار «حسینیه‌ای به وسعت دل‌ها» روی آنتن می‌رود. به عبارتی این رادیو به صورت خاص حسینیه‌ای را به وسعت تمام ایران با بخش‌های مختلف و متنوع همراه با مداحی و سخنرانی‌های کوتاه به منظور تحقق شور و شعور حسینی ایجاد می‌کند. کاویانی با اشاره به اینکه در این رادیو حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد به پخش مداحی و مرثیه‌سرایی اختصاص یافته است، افزود: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از محتوای رادیومحرم به پخش مداحی، مرثیه‌سرایی و روضه‌خوانی اختصاص و زمان باقیمانده به برنامه‌های کوتاه و قطعات کوتاه سخنرانی اختصاص دارد. ایجاد زمان ثابتی برای پخش تلاوت قرآن مرتبط با قیام حسینی، پخش ثابت و منظم احکام مربوط به عزاداری، توجه به پیرغلامان و نوگلان حسینی از جمله اقدامات ما در رادیومحرم به‌شمار می‌آید. همچنین صرفاً به پخش مداحی‌های خاص و معروف اکتفا نمی‌کنیم و تلاش داریم از حیث عدالت رسانه‌ای در حد وسیع و با رعایت معیار‌ها و قواعد رسانه‌ای، تمامی اقوام و شهر‌ها با گویش‌ها، لهجه‌ها و زبان‌های مختلف در این رسانه حسینی سهم داشته باشند.

نظر شما