شناسهٔ خبر: 67575696 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

پخش مداحی با گویش های متفاوت در رادیو محرم

حوزه / مدیر رادیو محرم، توجه به پیرغلامان و نوگلان حسینی را از اقدامات این شبکه رادیویی برشمرد و تاکید کرد که تلاش می کنند در حد وسیع و با رعایت معیارها و قواعد رسانه ای، تمامی اقوام و شهرها با گویش ها، لهجه ها و زبان های مختلف در این رسانه حسینی سهم داشته باشند.

صاحب‌خبر -
مسعود کاویانی مدیر رادیو محرم در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه رادیو محرم جزو پرشنونده ترین رادیوهای مناسبتی محسوب می شود، گفت: این شبکه رادیویی برای هشتمین سال متوالی روی آنتن می رود و شنوندگان برای آغاز به کار این رادیو لحظه شماری می کنند. بنابراین در طول ماه محرم همیشه همراه ما هستند. فعالیت این شبکه رادیویی از ۱۶ تیر ماه و همزمان با تعویض پرچم بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحج علی بن موسی الرضا (ع) از کنار مضجع شریف امام رضا(ع) شروع شد و تا پایان ماه محرم بر روی موج اف. ام ردیف ۹۵.۵ ادامه خواهد داشت. امکان شنیدن این رادیو از طریق تلفن همراه و برنامه کاربردی ایران صدا و همین طور از طریق گیرنده های تلویزیونی(رادیو نما) هم وجود دارد.
مدیر رادیو معارف درباره محتوای رادیو محرم افزود: رادیو محرم آوا محور است، یعنی عمده محتوای این رادیو مداحی، مرثیه خوانی، سینه زنی و روضه خوانی است. به عبارتی مهم ترین وظیفه رادیو محرم ترویج الگوی عزاداری صحیح بر اساس منابع متقن و دقیق است. الگوی صحیحی که بارها از سوی مقام معظم رهبری(مد له العالی) و مراجع معظم تقلید و سایر دلسوزان و دغدغه مندان مورد تاکید قرار گرفته است.
وی ادامه داد: این رادیو همچون سال‌های گذشته برای شنونده‌های سراسر کشور با رویکرد معرفت افزایی و با شعار "حسینه ای به وسعت دلها" روی آنتن می‌رود. به عبارتی این رادیو به صورت خاص حسینیه‌ای را به وسعت تمام ایران با بخش‌های مختلف و متنوع همراه با مداحی‌ها و سخنرانی‌های کوتاه به منظور تحقق شور و شعور حسینی، ایجاد می‌کند.
کاویانی با اشاره به این که در این رادیو ، حدود۷۰ تا ۸۰ درصد به پخش مداحی و مرثیه سرایی اختصاص یافته است، افزود: حدود۷۰ تا ۸۰ درصد از محتوای رادیو محرم به پخش مداحی، مرثیه سرایی و روضه خوانی اختصاص و زمان باقیمانده به برنامه های کوتاه و قطعات کوتاه سخنرانی اختصاص دارد. ایجاد زمان ثابتی برای پخش تلاوت قرآن مرتبط با قیام حسینی، پخش ثابت و منظم احکام مربوط به عزاداری، توجه به پیرغلامان و نوگلان حسینی از جمله اقدامات ما در رادیو محرم به شمار می آید. همچنین صرفا به پخش مداحی های خاص و معروف اکتفا نمی کنیم و تلاش داریم که از حیث عدالت رسانه ای در حد وسیع و با رعایت معیارها و قواعد رسانه ای تمامی اقوام و شهرها با گویش ها، لهجه ها و زبان های مختلف در این رسانه حسینی سهم داشته باشند.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما