شناسهٔ خبر: 67574640 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

معاون صدای رسانه ملی اعلام کرد:

پخش۲۴ ساعته «رادیو محرم»برای عزاداران حسینی

علی بخشی‌زاده، معاون رسانه ملی با بیان اینکه «رادیو محرم» به صورت ۲۴ ساعته در خدمت عزاداران حسینی است، تاکید کرد، این شبکه رادیویی از امروز اول محرم آغاز به کار کرده و تا پایان این ماه برای مردم در دسترس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از معاونت صدا، علی بخشی زاده درباره راه‌اندازی «رادیو محرم» که قدمت چند ساله دارد، توضیح داد: رادیو محرم یکی از اقدامات ویژه معاونت صداست که با الگو سازی مناسب از شخصیت‌های عاشورایی به‌ویژه برای جوانان با تاکید بر واقعه و عبرت‌های عاشورا و حوادث پس از آن به ویژه افشاگری‌های حضرت زینب سلام الله‌علیها و آگاهی بخشی‌های حضرت سجاد علیه السلام در خدمت مخاطبان است.

وی با بیان اینکه رادیو محرم از اول محرم آغاز به کار کرده و تا پایان این ماه برای مردم در دسترس است، تاکید کرد: رادیو محرم با این هدف راه اندازی شده که ذاکرانی از جای جای ایران را گردهم آورد تا برای سیدالشهدا(ع) نوحه‌خوانی کنند و با بیان آنچه در شهر و روستایش در این ایام در ذکر شجاعت و حقانیت امام سوم شیعیان می‌خوانند، دل مخاطبان سراسر ایران را از دریچه این شبکه رادیویی به کربلا پرواز دهند.

علی بخشی‌زاده ادامه داد: البته این تمام آن چیزی نیست که در این شبکه رقم می‌خورد. از مهم‌ترین اهداف راهبردی این رادیو بازخوانی پیام‌ها، درس‌ها و عبرت‌های عاشورایی در قالب مراثی و نوحه‌خوانی، مهندسی الگوی صحیح عزاداری با رویکرد شور و شعور و حماسه و معرفت، تقویت و ترویج اشعار، مداحی‌ها، مراثی و روضه‌خوانی‌های فاخر و متقن، ترویج سبک‌ها و الگو‌های مداحی و مراثی معیار بر اساس رهنمود‌های بزرگان به‌ویژه رهبر معظم انقلاب است.

همچنین ترویج مقتل‌خوانی و روضه‌خوانی از منابع متقن و معتبر شیعه از دیگر اهداف این رادیو برای تحقق مبانی و تبدیل خانه مومنین به حسینیه است.

معاون صدا تاکید کرد: رادیو محرم به صورت ۲۴ساعته در خدمت عزاداران حسینی است. گرامیداشت ایام محرم و اقامه عزای سیدالشهدا، تعظیم و تکریم این ماه عزا به‌عنوان نماد ارزش‌های دینی، معنوی و انسانی از جمله اهدافی است که در برنامه‌های رادیو محرم دنبال می‌شود. همچنین به دنبال بالا بردن سطح شناخت مخاطبیم.

شنوندگان می‌توانند از طریق گیرنده‌های تلویزیون، رادیو محرم را به صورت رادیو نما بشنوند و ببینند. شعار رادیو محرم «حسینیه‌ای به وسعت دل‌ها» است. این رادیوفصلی براساس نیاز مردم و عاشقان مکتب امام حسین (ع) و توجه رسانه‌ملی به این نیاز راه‌اندازی شده است.

وی درباره تمرکز دشمن روی مفاهیم محرم توضیح داد: از آنجا که یکی از نقاط قوت ما موضوع محرم است، دشمن هم روی این موضوع تمرکز خاصی دارد. دشمن در طول زمان از لحاظ ساختار و محتوا سعی کرده انحرافات و تحریف‌هایی ایجاد کند.

هرسال هم درباره محرم به‌طور مستقیم و غیرمستقیم شبهاتی را مطرح می‌کند، رادیو محرم سعی می‌کند پاسخگوی شبهات ایجاد شده باشد. در برخی برنامه‌ها بزرگان دین، سخنرانان و خطبای بنام در قالب قطعات کوتاه سخنرانی شبهه‌زدایی خواهند کرد. البته شبکه‌های رادیویی دیگر هم در این زمینه فعال هستند و ماموریت‌های خود را دنبال می‌کنند. در رادیو محرم به نکاتی که توجه شده، مباحث معرفت‌افزا مانند فلسفه، مبانی و مقاصد و اهداف، درس‌ها و عبرت‌های عاشوراست.

معاون صدا در پاسخ به این سؤال که آیا رایزنی برای پخش رادیو محرم در کشور‌های همسایه انجام شده، توضیح داد: رادیو محرم از طریق بستر مجازی و برنامه ایرانصدا، سایت رادیو معارف و رادیو محرم در سراسر دنیا قابل دریافت است، اما از جهت گیرنده‌های رادیویی محدودیت از بابت فرستنده‌ها و سیگنال‌رسانی وجود دارد.

حضور قدرتمند در فضای مجازی یکی دیگر از دغدغه‌های جدی ماست؛ فضایی که هم طالب و خواستار خود را دارد، هم معمولا جولانگاه شبهات و پخش آثار بعضاً غیرفاخر است؛ لذا ضروری است به موازات پخش در فضای حقیقی به این بخش هم توجه داشته باشیم.

به‌روزرسانی کانال رادیو محرم و بارگذاری قطعات در کانال این رادیو، پخش ۲۴ساعته رادیو محرم از طریق برنامه کاربردی ایرانصدا و تولیدات خاص و مناسب انتشار در فضای مجازی جزو برنامه‌های همکاران بنده در فضای مجازی است.

نظر شما