شناسهٔ خبر: 67597829 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درخواست‌های بیمه تامین اجتماعی اعضای صندوق اعتباری هنر برخط شد

تهران- ایرنا- مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تحقق اهداف دولت هوشمند و ارائه خدمات غیرحضوری را یکی از اهداف مهم این صندوق عنوان کرد و گفت: در این راستا ارائه درخواست‌های بیمه تأمین اجتماعی اعضای صندوق اعتباری هنر برخط شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سیدمجید پوراحمدی با اعلام این خبر اظهارداشت: براساس توافق با سازمان تامین اجتماعی، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه می‌توانند با معرفی‌نامه صندوق اعتباری هنر از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی گفت: طی ۳ سال اخیر با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود در نهایت سرعت و سهولت، تلاش کردیم که به درخواست تمامی متقاضیان برخورداری از خدمات بیمه تأمین اجتماعی صندوق هنر پاسخ دهیم. به طوری که طی همین مدت تعداد بیمه شدگان با رشد ۵۷ درصدی به حدود ۶۲ هزار نفر رسیده است.

پوراحمدی با اشاره به تخصیص یارانه به خدمات بیمه تأمین اجتماعی افزود: بیش از ۶۰ درصد از حق بیمه تأمین اجتماعی اعضای بیمه شده، توسط صندوق پرداخت می‌شود و به عبارتی دیگر صندوق ماهانه ۷۱۷ هزار تومان به ازای هر بیمه شده به عنوان یارانه پرداخت می‌کند.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر بیان کرد: در روال گذشته اعضای صندوق اعتباری هنر برای برخورداری از مزایای بیمه تامین اجتماعی و یا برقراری مجدد آن باید با مراجعه به معاونت‌ها، صنوف تخصصی و یا ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها درخواست خود را حضوری ثبت و به صندوق هنر ارسال می‌کردند که روند ارائه درخواست تا صدور معرفی نامه طولانی و زمانبر بود.

وی تحقق اهداف دولت هوشمند و ارائه خدمات غیرحضوری را یکی از اهداف مهم صندوق برشمرد و گفت: صندوق اعتباری هنر، مصمم به ارتباط بی‌واسطه با اهالی فرهنگ و هنر و تحول در نحوه ارائه خدمات به اعضای تحت پوشش است.

پوراحمدی اظهارداشت: براین اساس برای تسریع و تسهیل در معرفی اصحاب فرهنگ و هنر به سازمان تأمین اجتماعی با تدابیر انجام گرفته مقرر شد از اول تیرماه متقاضیان برقراری بیمه تأمین اجتماعی درخواست خود را از صرفاً طریق پیام‌رسان صندوق هنر به نشانی https://honarcredit.ir/app به صورت برخط و بدون نیاز به مراجعه حضوری ارائه دهند.

رئیس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته تمامی اعضای فعال از این پس می‌توانند پس از نصب اپلیکیشن صندوق هنر، نسبت به ثبت درخواست بیمه تامین اجتماعی خود اقدام کنند. همچنین اعضا می‌توانند از طریق پیام‌رسان صندوق هنر روند اجرای درخواست خود را مشاهده و پیگیری کنند.

پوراحمدی بیان کرد: از ابتدای برقراری امکان برخط شدن درخواست‌های بیمه تأمین اجتماعی صندوق اعتباری هنر، بیش از ۸۰۰ درخواست از اعضا در پیام رسان صندوق هنر ثبت شده است.

نظر شما