شناسهٔ خبر: 67579603 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

بهترین گوشی با ۱۰ میلیون؛ دوئل A۱۵ و ردمی نوت ۱۳

ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G راند باتری و نمایشگر را به‌شکل شکننده‌ای از A۱۵ می‌برد. شرایط موقع بررسی دوربین و پردازنده اندکی به نفع گوشی کره‌ای است

صاحب‌خبر -

فرارو - بهترین گوشی با ۱۰ میلیون، از دید طرفداران سامسونگ و شیائومی یکی از مدل‌های A۱۵ و ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G محسوب می‌شوند. فروشنده‌های موبایل قیمت گلکسی A۱۵ نسخه ۲۵۶ گیگ را تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام می‌کنند و الان که به روز‌های پایانی تیر نزدیک می‌شویم خرید ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G با همین میزان فضای ذخیره‌سازی حدود ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

به گزارش فرارو؛ ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G در بخش نمایشگر و باتری از رقیب سرشناس تاحدودی اوضاع بهتری دارد و آنطرف مقایسه A۱۵ و ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G در بخش پردازنده و دوربین به‌شکل میلیمتری با برتری گوشی کره‌ای به پایان می‌رسد.

مقایسه A۱۵ و ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G؛ تفاوت طراحی

گلکسی A۱۵ و ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G از حیث طراحی در دسته مدل‌های ساده و اقتصادی قرار می‌گیرند. هر دو گوشی با بدنه پلاستکی ساخته شدند و تنها تفاوت ماجرا در شباهت قاب پشتی A۱۵ به بدنه شیشه‌ای گوشی‌های گرانقیمت است.

گلکسی A۱۵ با رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، سرمه‌ای و زرد به بازار آمده، ولی در طراحی ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G از رنگ‌های مشکی، سفید، سبز و آبی استفاده شده است. گلکسی A۱۵ حداقل از حیث طراحی و نحوه قرار گرفتن دوربین‌ها به سبک و سیاق گوشی‌های پرچمدار طراحی شده و آن طرف سبک طراحی ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G مثل بقیه گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۳، به مدل‌های آیفون بی‌شباهت نیست.

مقایسه A۱۵ و ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G؛ تفاوت نمایشگر

گلکسی A۱۵ در بخش صفحه نمایش رقابت نسبتا برابری با ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G دارد. اساسا تفاوت محسوس و چشمگیری بین نمایشگر‌های AMOLED و سوپر AMOLED وجود ندارد، اما این وسط آیتم‌های دیگری در تعیین برنده نهایی می‌توانند تاثیر داشته باشند.

ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G به‌عنوان مثال از نمایشگری با حداکثر روشنایی هزار و ۸۰۰ نیت برخوردار است. همین پارامتر می‌تواند زیر نور آفتاب به بهتر دیده شدن صفحه نمایش بیشتر کمک کند. از یک طرف دیگر نرخ نوسازی نمایشگر ردمی نوت ۱۳ اوضاع بهتری دارد و به‌همین خاطر می‌توانیم ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G را با اختلاف میلیمتری برنده راند نمایشگر بدانیم.

مقایسه A۱۵ و ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G؛ تفاوت دوربین

ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G طبق عدد و رقم باید در بخش دوربین از A۱۵ سامسونگ اوضاع بهتری داشته باشد، اما واقعا اینطوری نیست.

ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل روانه بازار شده و آنطرف حسگر اصلی A۱۵ سامسونگ ۵۰ مگاپیکسل است. با این حال چیزی که به‌عنوان محصول نهایی از دوربین دو گوشی بیرون می‌آید، اصلا به نفع ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G نیست. هر دو گوشی به‌عنوان میانرده‌های اقتصادی، دوربین‌های فوق‌العاده‌ای ندارند، اما وقتی به جزییات دقت می‌کنیم، کیفیت عکس‌های A۱۵ اندکی بهتر از تصاویر ثبت شده توسط ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G است.

مقایسه A۱۵ و ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G؛ تفاوت پردازنده

گلکسی A۱۵ از تراشه شش نانومتری G۹۹ استفاده می‌کند و آنطرف از تراشه اسنپدراگون ۶۸۵ برای ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G استفاده شده است. در این آیتم نیز تفاوت‌ها چشمگیر نیست، اما وقتی بحث مقایسه باشد، باید به جزییات توجه کرد.

گلکسی A۱۵ به‌عنوان مثال گزینه بهتری برای انجام بازی است. در دوام باتری گوشی، تراشه اسنپدراگون ۶۸۵ بیشتر از تراشه هلیو G۹۹ به‌کار می‌آید و نهایتا بنچمارک‌های معروف در این بخش امتیاز بیشتری برای گلکسی A۱۵ سامسونگ قائل هستند.
مقایسه A۱۵ و ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G؛ تفاوت باتری

ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G و گلکسی A۱۵ سامسونگ مثل خیلی از میانرده‌های بازار موبایل به باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعت مجهز شده‌اند. تا اینجای کار تفاوتی بین باتری دو گوشی دیده نمی‌شود، اما همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، تراشه اسنپدراگون ۶۸۵ در ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G به شارژدهی بیشتر گوشی کمک می‌کند.

ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G از یک طرف دیگر با شارژر ۳۳ وات راهی بازار شده. یعنی ظرف یک ساعت و ۱۰ دقیقه ظرفیت باتری از صفر به ۱۰۰ تبدیل می‌شود، اما شارژر ۲۵ وات گلکسی A۱۵ این کار را تقریبا ۲۰ دقیقه دیرتر انجام می‌دهد.

مقایسه A15 و ردمی نوت 13 نسخه 4G

مشخصات

گلکسی A15

ردمی نوت 13 نسخه 4G

بدنه

پلاستیک

پلاستیک

نوع نمایشگر

سوپر AMOLED

AMOLED

دوربین

50 مگاپیکسل

108 مگاپیکسل

پردازنده

هلیو G99 (شش نانومتری)

اسنپدراگون 685 (شش نانومتری)

باتری

پنج هزار میلی‌آمپر

پنج هزار میلی‌آمپر

قیمت

10 میلیون و 400 هزار (256 گیگ)

9 میلیون و 500 هزار (256 گیگ)

برچسب‌ها:

نظر شما