شناسهٔ خبر: 67577913 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

بایدن به اعضای کنگره: نامزد انتخابات می‌مانم

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با توجه به فشارها از سوی حزب دموکرات برای کنار کشیدن وی از رقابت انتخاباتی با دونالد ترامپ، خطاب به اعضای کنگره اعلام کرد که هیچ کجا نمی‌رود و نامزد انتخابات باقی می‌ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، بایدن امروز دوشنبه خطاب به دموکرات‌ها در کنگره گفت: مذاکرات فشرده‌ای با رهبران حزب دموکرات و روسای کمیسیون‌های کنگره درباره ادامه نامزدی خود انجام دادم.

درحالیکه پس از مناظره دو هفته پیش با ترامپ در شبکه سی‌ان‌ان‌ بسیاری بایدن را بازنده نامیدند، رئیس جمهور آمریکا بیان کرد: کاملا به باقی ماندن در رقابت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ و نامزدی در آن پایبندم.

وی در نامه‌ای به دموکرات‌ها تاکید کرد که حزب الان یک وظیفه دارد، آن هم این است که دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری را در ماه نوامبر شکست دهد.

وی در این نامه افزود: ما ۴۲ روز تا کنوانسیون حزب دموکرات و ۱۱۹ روز تا انتخابات عمومی وقت داریم. هر گونه تضعیف راه حل یا فقدان شفافیت درباره این وظیفه فقط به ترامپ کمک می‌کند و به ما آسیب می‌رساند.

بایدن همچنین در گفتگویی با شبکه MSNBC ابراز عقیده کرد که مطمئن است میانگین رای دهندگان هنوز می‌خواهند وی نامزد حزب دموکرات باشد اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری بایدن را برای ریاست جمهوری خیلی پیر می‌دانند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین عنوان کرد: من دیگر درباره آنچه باید انجام دهم یا نباید انجام دهم، توضیح نخواهم داد.

نظر شما