شناسهٔ خبر: 67588249 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

انتخابات آمریکا؛ گمانه‌زنی درباره ابتلای بایدن به پارکینسون

جو بایدن در حالی بر ادامه حضور خود در رقابت انتخاباتی تاکید دارد که کاخ سفید با سوال‎های متعددی درباره سلامت روان وی مواجه است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - عملکرد وحشتناک جو بایدن در مناظره ریاست‌جمهوری اخیر نگرانی‌هایی را در مورد سن، سلامت روان و توانایی او برای مدیریت دولت فدرال آمریکا ایجاد کرده است.

به گزارش آسوشیتد پرس، مقام‌های دولت آمریکا پاسخ‌های گیج‌کننده و گاه غیرقابل درک او در مناظره با دونالد ترامپ جمهوری‌خواه را ناشی از سرماخوردگی و آمادگی ضعیف در کمپ دیوید می‌دانند.

اما برای بسیاری از رای‌دهندگانی که در انتخابات نوامبر شرکت می‌کنند، موضوع سلامت روان بایدن یک مسئله کلیدی است؛ کوین اوکانر، پزشک بایدن، پس از اینکه کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، در نشست خبری خود تلاش کرد به پرسش‌هایی درباره سلامتی رئیس‌جمهور پاسخ دهد، اولین اظهارنظر خود را از زمان مناظره منتشر کرد.

انتخابات آمریکا؛ مواجهه کاخ سفید با سوال‌های متعدد درباره سلامت روان بایدن

ژان پیر گفت: بایدن سالانه معاینات فیزیکی گسترده‌ای دارد، اکثر آمریکایی‌ها میزان مراقبت‌های پزشکی ارائه شده به رئیس جمهور را درک نمی‌کنند و در مقابل، واحد پزشکی رئیس‌جمهور به‌تازگی از محل اقامت خود در کاخ سفید خارج شده و چند بار در هفته، بایدن هنگام ورزش با پزشکش دیدار می‌کند.

بازگشت ترامپ به کارزار انتخاباتی

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‎خواه، روز سه‌شنبه به وقت محلی به مبارزات انتخاباتی بازمی‌گردد و رای‌دهندگان را در باشگاه گلف خود جمع می‌کند.

انتخابات آمریکا؛ مواجهه کاخ سفید با سوال‌های متعدد درباره سلامت روان بایدن

ترامپ در حال نزدیک شدن به آخرین ضرب الاجل برای معرفی نامزد انتخاباتی است، اما به نظر نمی‌رسد عجله‌ای داشته باشد، زیرا هنوز بیشتر توجه‌ها معطوف به پرسش‌هایی درباره توانایی ذهنی بایدن برای یک دوره ۴ ساله دیگر است.

نامه بایدن به دموکرات‌های کنگره

جو بایدن با ارسال نامه‌ای به دموکرات‌ها در کنگره تاکید کرد که قصد خروج از انتخابات را ندارد.

در این نامه آمده است: اکنون که از تعطیلات ۴ جولای (۱۴ تیر) بازگشته‌اید، می‌خواهم بدانید که علیرغم همه گمانه‌زنی‌ها در مطبوعات و جا‌های دیگر، من کاملا متعهد هستم که در این رقابت باقی بمانم، این رقابت را تا انتها پیش ببرم و دونالد ترامپ را شکست دهم.

انتخابات آمریکا؛ مواجهه کاخ سفید با سوال‌های متعدد درباره سلامت روان بایدن

نامزد حزب دموکرات تاکید کرد: من در حدود ۱۰ روز گذشته گفت‌وگو‌های گسترده‌ای با ریاست حزب، مقام‌های منتخب، اعضای درجه یک و مهمتر از همه با رای‌دهندگان دموکرات داشته‌ام؛ من نگرانی‌هایی را شنیده‌ام که مردم دارند، باور کنید من بهتر از هرکسی مسئولیت و باری را که نامزد حزب ما بر دوش دارد، می‌دانم.

معاینه بایدن از سوی متخصصان پارکینسون

پایگاه روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که متخصص پارکینسون ۸ بار در ۸ ماه از کاخ سفید بازدید کرده است.

کاخ سفید گزارش داد که بایدن در بیش از ۳ سال ریاست‌جمهوری تنها ۳ بار با یک متخصص مغز و اعصاب ملاقات کرده و ویزیت‌های پزشک مربوط به معالجه افراد دیگر بوده است.

طبق گزارش‌های رسمی، یک کارشناس بیماری پارکینسون از مرکز ملی پزشکی نظامی والتر رید از تابستان گذشته تا بهار امسال ۸ بار از کاخ سفید بازدید کرده است، از جمله دستکم یک بار برای ملاقات با پزشک جو بایدن.

این متخصص، کوین کانارد، متخصص مغز و اعصاب است که در اختلالات حرکتی تخصص دارد و به‌تازگی مقاله‌ای در مورد پارکینسون منتشر کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما