شناسهٔ خبر: 67577534 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مراسم تجلیل از دست اندرکاران سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س)؛

محمدعلی انصاری: انتخابات امسال‌ بسیار پرمعنا بود/ کسی‌ نباید این حضور مردم‌ را مصادره کند/ هیچ چیز نتوانسته اراده‌ مردم‌ در پیمودن راه‌ امام را متزلزل کند/ تمام رفتار و اندیشه امام در مدار حق بود

محمدعلی انصاری، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، گفت: خلاصه‌ مکتب انبیاء این است که آمده‌ایم حق را در جامعه حاکم کنیم و در مقابل باطل‌ بایستیم. یکی از رموز بزرگ موفقیت امام این بود که مسیر حق را برای ملت‌ روشن کرد. امام حسین(ع) و مکتب عاشورا عین حق است. یعنی حقی که در ایدئولوژی و مکتب اسلام مطرح شد، در این شخصیت‌ها مجسم شد. امام‌ هم حق مجسم بود و غیر از حق چیزی را انجام‌ نمی‌داد و تمام فکر و اندیشه امام در مدار حق بود.

صاحب‌خبر -

مراسم تجلیل از دست اندرکاران سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س)، پیش از ظهر امروز(دوشنبه 18 تیر ماه) با حضور نمایندگان سازمان‌ها، ارگان‌ها و وزارتخانه‌های عضو این ستاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) در این نشست با تأکید بر اینکه مهمانان خارجی ما در روز 14 خرداد عظمت حضور مردم‌ و سخنان مقام معظم رهبری را مشاهده کردند، گفت: انصافا یکی از صحنه‌های با شکوه مردم‌ را در مراسم‌ بزرگداشت امام شاهد بودیم. در کنار این عظمت حضور مردم و مهمانان عزیز، ما از سخنان مهم رهبر بزرگوار، عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی بهره بردیم.

وی تأکید کرد: باید به انقلاب و جمهوری اسلامی ببالیم ملت‌ در طول سال‌های متمادی بر میثاق خودشان‌ با امام پایبند هستند و هیچ چیزی نتوانسته اراده‌ مردم‌ در پیمودن راه‌ امام را متزلزل کند. امسال با حادثه‌ای که برای شهدای خدمت پیش آمد، بنده به نوبه خودم خیلی نگران مراسم بزرگداشت امام بودم و همه کسانی که باید ستاد نقش کلیدی ایفا می‌کردند، در مراسم تشییع، تدفین و بزرگداشت این شهدا حضور داشتند.

انصاری یادآور شد: داغ این شهدا قلب ملت ایران را حقیقتا عزادار کرده بود و لذا من فکر می‌کنم لطف و مدد الهی بود که این مراسم اینقدر آرام، منظم و با بهره‌های وسیع فرهنگی و سیاسی همراه بود. سالگرد امام یک دستاورد بزرگ، نماد، پرچم و حقیقتی است که همواره باید آن را پاس بداریم و محترم بشماریم. اما همه دستاورد و عظمت امام در مراسم بزرگداشت امام خلاصه نمی‌شود. پهنه گسترده و جغرافیای جهان‌ امروز در سیطره و نفوذ شخصیت و مکتب سیاسی امام است.

وی افزود: خلاصه‌ مکتب انبیا این است که آمده‌ایم حق را در جامعه حاکم کنیم و در مقابل باطل‌ بایستیم؛ و خداوند می‌فرماید هر جامعه‌ای که با حق پیوند خورد، ماندگار است. یکی از رموز بزرگ موفقیت امام این بود که مکتب حق را به جامعه بیان و مسیر حق را برای ملت‌ روشن کرد. نکته مهم این است که در مکتب انبیاء بزرگان، پشوایان و مصلحان واقعی باید خودشان میزان حق باشند. امام حسین(ع) و مکتب عاشورا عین حق است. یعنی حقی که در ایدئولوژی و فرهنگ اسلامی نام برده شده، در وجود این افراد مجسم شد. امام‌ هم حق مجسم بود و غیر از حق چیزی را انجام‌ نمی‌داد و تمام رفتار و اندیشه امام در مدار حق بود.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، با تأکید بر اینکه وقتی سه عنصر مکتب حق، رهبر حق و مردم حق‌طلب جمع شد، هیچ چیزی نمی‌تواند آن را خراب کند، در بوته فراموشی بسپارد یا چهره او را غبارآلود کند، اظهار داشت: وقتی امام در فرودگاه مهرآباد به زمین می‌نشیند، میلیون‌ها انسان به استقبال او می‌آیند. برای اینکه مردم‌ امام را معیار حق می‌دانستند و می‌دانستند که امام آمده تا حق را در این جامعه پیاده کند و طومار باطل، ظلم و بی‌عدالتی‌ را برچیند. این یک پشتوانه بزرگ تا پیروزی انقلاب بود. همین پشتوانه کاری کرد که در طول 10 سال زندگی امام علی‌رغم همه مشکلاتی که جامعه داشت، باز امام پشتوانه مردمی و مکتبی خودش را از دست نداد. تشییع پیکر امام در تاریخ به عنوان یک حماسه‌ بزرگ ثبت‌ است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه انتخابات امسال‌ بسیار پرمعنا بود، تصریح کرد: انتخابی که به هر دلیل و شکلی در مرحله اول آنچنان که جامعه و رهبری انتظار داشتند، انجام نشد. ولی ملت ایران به مجرد اینکه متوجه شدند که دشمن ممکن است از این حرکت سوء استفاده کند، این ملت چه کار کرد؟ در این مرحله دوم کسانی‌ در انتخابات شرکت‌ کردند که قسم جلاله خورده‌ بودند در هیچ انتخاباتی شرکت‌ نکنند. سؤال می‌کردند که ما برای اینکه می‌خواهیم قسم خودمان را بشکنیم، چه کار باید بکنیم؟ این یک تلنگر مهمی به همه آحاد مملکت است و کسی‌ نباید این حضور مردم‌ را مصادره کند.

انصاری تأکید کرد: پیروز این صحنه مکتب امام، راه امام و پیوند مردم با اندیشه امام و رهبری است؛ که وقتی احساس تکلیف و وظیفه می‌کنند، در صحنه حاضر می‌شوند و دین خودشان را به امام و انقلاب ادا می‌کنند. البته من عقیده دارم اگر عرصه‌های سیاسی را در آینده باز کنیم، یقین داشته‌ باشیم بیش از این شرکت‌ می‌کنند. بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان که داغ بسیار تلخی برای جامعه بود، من فکر می‌کنم ملت شیرینی حماسه خودش را در این صحنه بزرگ دارد لمس می‌کند.

وی افزود: ملت‌ باید در راه‌ تقویت نظام، دولت و آرمان‌های امام و پیروی از مقام معظم رهبری جدی‌تر باشند. وقتی رهبری فرزانه می‌فرمایند راه را برای حضور حداکثری باز کنید، کسانی که به هر شکلی هم با نظام فاصله‌ای دارند، بیایند، باید از الآن مسئولین ما در فکر برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و اعتماد به مردم‌ و حضور آنها در صحنه‌ها باشند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، یادآور شد: دولت‌ منتخب هم یکی از فرزندان‌ مکتب‌ امام‌ است. آقای دکتر پزشکیان یکی از رزمندگان دفاع مقدس است‌ که در کنار شهید باکری‌ها، همت‌ها و خرازی‌ها خدمت‌ کرده‌ است. این خدمت شایسته خیلی مهم است که یک پزشک در جایگاه وزارت و فوق تخصص جراحی قلب و دوره‌های مدیریتی کافی، با دست خودش در روستاهای دور افتاده مملکت و در میان مردم فقیر، درمانگاه درست کند و معالجه مجانی داشته باشد.

وی افزود: فکر نکنید که هر کدام از نامزدها به پیروزی می‌رسیدند روز شادمانی آنها بود. هر رئیس جمهوری که در طول دوران بعد از پیروزی انقلاب دیده‌ایم، غیر از دوران چند ماهه بنی صدر که با تکبر و مطالبه بی‌جا از مردم مواجه بودیم، می‌گفتند احساس‌ می‌کنیم بارهای سنگین همه‌ ملت‌ بر دوش‌ ما است. کسانی که در صحنه رقابت بودند، رقابت را پرشور و دیدگاه‌های خودشان را جدی مطرح کردند. ما ان شاءالله یک راه همدلی و برادری را در پیش روی داریم.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، سردار پرویز یعقوبی، نماینده فراجا در ستاد مرکزی‌ بزرگداشت امام خمینی(س)، نیز در این نشست گفت: خوشبختانه هیچ‌گونه واقعه‌ امنیتی در سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س)، نداشتیم.

غلامعلی اصغریان، مسئول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، نیز در این نشست با تشریح برنامه‌های فرهنگی، هنری و تبلیغاتی سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س) از جمله ساخت و انتشار ویژه‌نامه‌ها و کلیپ‌های تصویری، گفت: چهارمین دوره‌ مسابقات «پدر مهربان» را برای دانش‌آموزان آغاز کرده‌ایم که همچنان ادامه‌ دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مقدم، مسئول کمیته خارجی ستاد مرکزی‌ بزرگداشت امام خمینی(س)، در این نشست با اشاره به اینکه حدود 360 مهمان خارجی در سطوح مختلف، در سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س) داشتیم، گفت: محور اصلی برنامه‌های ما برای مهمانان خارجی برگزاری همایش بین‌المللی «غزه؛ مظلوم مقاوم» بود که با سخنرانی رئیس مجلس در افتتاحیه و یادگار امام در اختتامیه برگزار شد.

همچنین نمایندگانی از قرارگاه شهید فهمیده، وزارت بهداشت، وزارت ارتباطات، شهرداری تهران و سایر دستگاه‌های حاضر در این نشست، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س) ارائه کردند.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما