شناسهٔ خبر: 66681877 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) اعلام کرد:

بالغ بر 300 مهمان خارجی در مراسم سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س) شرکت خواهند داشت

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، اعلام کرد: بالغ بر 300 مهمان خارجی در مراسم سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س) شرکت خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، در این نشست با اشاره به اینکه بالغ بر 300 مهمان خارجی در مراسم سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س) شرکت خواهند داشت، گفت: طبیعتا امسال به خاطر اهمیت مسأله فلسطین و قضیه‌ای که در دنیا اتفاق می‌افتد، باید نگاه ما متفاوت از قبل باشد.

جلسه ستاد خارجی بزرگداشت امام خمینی (ره)

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مقدم، رئیس ستاد خارجی بزرگداشت امام خمینی(س)، نیز طی سخنانی در این نشست، گفت: امسال در کنار برنامه‌های دیگر، برگزاری دو همایش را از  چند ماه قبل تدارک دیده‌ایم. یکی از این همایش‌ها، همایش ملی «زن، اسلام و دنیای معاصر» است و تمام تلاش ما این بوده که این همایش به صورت علمی برگزار شود و مجوز ISC برای آن گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 150 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که 60 مقاله تاکنون ارزیابی شده است، افزود: همایش ملی «زن، اسلام و دنیای معاصر»  ششم و هفتم خرداد ماه در پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

مقدم با بیان اینکه جهان اسلام از  موضوع غزه رنج می‌کشد، اظهار داشت: مقدمات برگزاری همایش بین‌المللی «غزه مظلوم مقاوم» فراهم شده و از یک سری شخصیت‌های تأثیرگذار محور مقاومت برای حضور و سخنرانی در این همایش دعوت شده است؛ که روز دوازده خرداد ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.

جلسه ستاد خارجی بزرگداشت امام خمینی (ره)

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، ناصر کنعانی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، نیز در این نشست با بیان اینکه ما وظیفه داریم در مسیر آرمان‌های امام خمینی(س) تلاش کنیم، گفت: کار سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س) در وزارت امور خارجه کلید خورده و خوشبختانه تکلیف شاکله کار مشخص است و نمایندگی‌های ما بر اساس مکاتباتی که انجام شده، توجیه هستند.

وی با تأکید بر  اینکه اهمیت مراسم  امسال بیش از سال‌های گذشته است، افزود: مسأله فلسطین جزء موضوعات اساسی مورد اهتمام حضرت امام پیش از پیروزی انقلاب و بعد از آن بوده؛ و خوشبختانه در مسیر آرمان امام، مسأله فلسطین تبدیل به مسأله اول جهان اسلام و حتی مسأله اول دنیا و نظام بین‌المللی شده است. جمهوری اسلامی ایران سالیان طولانی پرچمدار مسأله فلسطین بوده و امام بنیانگذار این بنای محکم و این اندیشه و آرمان آزادی فلسطین و به عبارتی رفع اشغال از این سرزمین مقدس بوده است.

کنعانی با بیان اینکه امسال تمرکز بر مسأله فلسطین اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است، اظهار  داشت: مراسم امسال بزرگداشت امام خمینی(س) ان شاء الله کمک کند به اینکه این انرژی که هم در جغرافیای فلسطین و هم در فضای منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد، در مسیر آزادسازی فلسطین این انرژی مضاعف شود و تحرک جدیدی در مسیر و آرمان فلسطین ایجاد کند. 

جلسه ستاد خارجی بزرگداشت امام خمینی (ره)

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، محمدرضا عبداللهی، دبیر ستاد خارجی بزرگداشت امام خمینی(س) و معاون بین الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام نیز در این نشست گفت: هماهنگی و هم افزایی  با وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات و کلیه نهادها و سازمان‌های مرتبط با بزرگداشت امام خمینی(س) در دستور کار قرار دارد . بهره‌مندی از ظرفیت حضور میهمانان خارجی و توسعه ارتباطات با آنها پس از برگزاری این رویداد به عنوان سفرای اندیشه و آرمان حضرت امام از اهداف بلند مدت ما است .

وی افزود: معرفی ترجمه آثار حضرت امام به زبان‌های مختلف، حضور در فضای مجازی و سایت‌های غیر فارسی  پرتال امام خمینی(س)، برگزاری پویش‌ها و مسابقات دلنوشته نویسی، خاطره نویسی، شعر و تولید کلیپ‌های کوتاه در حجم‌های متنوع با موضوع فلسطین، قدس و ایجاد شبکه محبان حضرت امام در داخل و خارج از کشور با توجه به جامعه مخاطب جهانی، در پرتو وعده‌های صادق و آینده نگرانه ایشان از دیگر فعالیت‌ها و برنامه‌های این دوره خواهد بود .

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما