شناسهٔ خبر: 67576031 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

علایم عمومی بیماری تب دنگی مانند سرماخوردگی است - اکونیوز

اقتصاد ایران: تبریز-رییس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی گفت: عامل اصلی بروز بیماری تب دنگی پشه زدگی و انتقال از طریق پشه "آئدس" به انسان و علایم عمومی بیماری تب دنگی همچون سرماخوردگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین حقایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، عامل اصلی بروز بیماری تب دنگی را پشه زدگی و انتقال از طریق پشه "آئدس" به انسان عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر هیچ گزارش و مورد حتمی از این بیماری در آذربایجان شرقی و حتی استان‌های همجوار واصل نشده است.

به گفته وی در حال حاضر استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و فارس مواردی از بیماری تب دنگی گزارش و ثبت شده است و بر اساس آخرین گزارش‌ها وجود پشه آئدس در استان گیلان نیز محرز است.

حقایی با تاکید بر مراقبت و حساسیت مردم در خصوص بیماری تب دنگی، یادآور شد: با توجه به قرار گرفتن در فصل گرما و نیز افزایش دمای هوا، احتمال اینکه محل‌های زیست پشه روز به روز گسترش یافته و بیماری مزبور نیز توسعه یابد، وجود دارد.

وی علائم عمومی بیماری تب دنگی را همچون سرماخوردگی دانست و ادامه داد: تب ملایم تا شدید از علائم بسیار مهم این نوع بیماری است و نشانه‌های همچون اسهال، استفراغ، ضایعه‌های پوستی نیز برای مبتلایان وجود دارد که این علائم در رده‌های سنی کودکان بیش از بزرگسالان بروز پیدا می‌کند.

نظر شما