شناسهٔ خبر: 67573652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان:

احضار مدیرانی که ترک فعل داشتند

شایسته شیخی

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان همدان با بیان اینکه شعار دهه محرم امسال نهضت حسینی است، گفت: ۶۵ عنوان برنامه در دهه احیای امربه معروف در استان برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

میثم صابریون در روز دوشنبه ۱۸ تیر در جمع خبرنگاران از برنامه هشت روزه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این دهه خبر داد  و اظهارکرد: این برنامه به این شرح است که روز اول امر به معروف و نهی  از منکر و پوشش اسلامی و خانواده پایدار است، روز دوم جوانی جمعیت و جامعه پویا، روز سوم امر به معروف ونهی از منکر و نظارت همگانی بر جامعه متعالی، روز چهارم امر به معروف و نهی از منکر صیانت از حقوق عامه و فسادستیزی، روز پنجم امر به معروف و نهی از منکر و آموزش عمومی و توانمندسازی اجتماعی، روز ششم امر به معروف و نهی از منکر و مردم محوری و بحث تشکل سازی و روز هفتم امر به معروف ونهی از منکر و قانون‌گرایی و حمایت ازشهروند مسئول است.

وی بیان کرد: در آخر هم یک روز  حسن ختام به عنوان روز هشتم امر به معروف ونهی از منکر است که آگاهی بخشی و بهبود سرمایه‌های اجتماعی نامگذاری شده است.

دبیر ستاد امر به معروف  ونهی از منکر استان همدان هدف این ستاد را مردمی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: رویکرد ما بر اساس اصل هشتم قانون اساسی و حمایت از آمران امر به معروف و نهی از منکر است که بخش دوم آن امر به معروف و نهی از منکر مردم بر مسئولین یا همان گشت ارشاد مدیران و پاسخگویی مدیران بنابر تکالیفی که قانون‌گذار در قانون حمایت گذاشته است.

صابریون با بیان اینکه با آموزش، مطالبه‌گری و فرهنگسازی و حمایت از آمران به معروف محقق می‌شود، به فعال بودن گشت ارشاد مسئولان  اشاره کرد و گفت: رئیس جمهورشهید در آخرین سخنرانی خود در ستاد امر به معروف گفتند که امر به معروف باید از مسئولان آغاز شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵ مدیر را به این اداره دعوت کردیم که  این دعوت‌ها در موضوعات مختلف استان بوده است، اظهارکرد: در مواردی که منکری مشکل‌ساز شده و در سایر مسئله‌ها از جمله مسئله آب همدان مدیرانی که ترک فعل داشتند به ستاد امر به معروف احضار شدند و در ماه مبارک رمضان دو مدیر استان که ترک فعل داشتند به مجموعه دادستانی ارجاع شدند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با اشاره به  برگزاری دو دوره تربیت مربی عفاف و حجاب،  دو میز خدمت در سال گذشته، جلسات مستمر با کانون‌های عفاف و حجاب و ... توسط این ستاد، از فعالیت ۱۲۴ شورای امر به معروف در استان خبر داد و گفت: تخصیص ۲۱۰ میلیون تومان بودجه استانی انجام شده است که به هر ستاد مبلغ ۳۰ میلیون تومان تجهیزات ارائه شد همچنین دو نشست فصلی با حضور دبیران ستاد شهرستان‌ها طی سال گذشته برگزار شده است.

وی در ادامه با اشاره به سامانه ارتباطی «سو» که یک راه ارتباطی برای مردم و ارائه گزارشات مردمی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مسئولان است، افزود: مردم برای ارائه گزارشات خود می‌توانند نرم افزار «سو» را در تلفن همراه خود نصب کنند و گزارشات خود را ارائه دهند.

صابریون با اشاره به اینکه  ۵۰ نفر از وکلا به صورت جهادی در ستاد امر به معروف فعالیت دارند و طی سال گذشته اداره قضایی ۱۱۷ گزارش مردمی را ثبت کرده است، خاطرنشان کرد: ۶۲ پرونده غیر قضایی در این ستاد تشکیل شده است. همچنین  ۱۲۱ مورد مشاوره حقوقی به‌صورت حضوری و ۳۴ مورد مشاوره تلفتی ارائه شده ‌است .

وی با  اشاره به اینکه ستاد امر به معروف نقش بازرسی و حراست از دستگاه‌ها را ندارد و ارائه گزارش از سوی مردم به مراجع را باز می‌کند و نقش واسطه گری را دارد، افزود: گزارشات مردمی باید به صورت مکتوب به ستاد در زمان اداری تحویل داده شود، آمران به معروف مسئولان در صورت دارا بودن مستندات، آن را نیز ارائه کنند.

انتهای پیام

نظر شما