شناسهٔ خبر: 67573014 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

حمید بنی تمیم خبر داد: اختصاص ۵ هکتار زمین زراعتی به خوزستانی‌های اعزامی به المپیک و پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: مقرر شد با همکاری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان به تمام ورزشکاران، داوران و مربیان اعزامی به این دوره از رقابت‌ها، پنج هکتار زمین زراعت چوب با بهره‌برداری ۳۰ ساله در شهرهای خودشان اهدا شود. مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: مقرر شد با همکاری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان به تمام ورزشکاران، داوران و مربیان اعزامی به این دوره از رقابت‌ها، پنج هکتار زمین زراعت چوب با بهره‌برداری ۳۰ ساله در شهرهای خودشان اهدا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، حمید بنی‌تمیم در مراسم تجلیل از ورزشکاران، داوران و مربیان خوزستانی اعزامی به رقابت های المپیک و پاراالمپیک ۲۰۲۴ پاریس که در سالن نشست های حوزه استاندار با حضور استاندار و معاون سیاسی ایشان و برخی مسوولان مربوطه استانی برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن محرم  با بیان اینکه ان‌شاءالله ورزشکاران خوزستانی در دو بخش المپیک و پاراالمپیک بتوانند پرچم ایران را به اهتزاز در بیاورند، اظهار کرد: به منظور ایجاد انگیزه برای ورزشکاران جوایز مدال‌آوری نسبت به رقابت های آسیایی دو برابر شده و پاداش هر کدام از مدال‌های طلا، نقره و برنز به ترتیب ۶۰۰، ۴۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

او گفت: همچنین مقرر شد با تایید و همکاری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان به تمام ورزشکاران، داوران و مربیان اعزامی به این دوره از رقابت‌ها، پنج هکتار زمین زراعت چوب با بهره‌برداری ۳۰ ساله در شهرهای خودشان اهدا شود.

مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان ضمن اشاره به وضعیت کلان ورزش استان خوزستان افزود: تدوین سند آمایش، برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور، صدور دستور اتمام پروژه‌های نیمه تمام و تجلیل و تکریم از ورزشکاران مدال‌آور در دو دوره متوالی مدنظر رییس جمهور شهید بود و خوشبختانه سند آمایش که می‌تواند در توزیع عادلانه اعتبارها و زیرساخت‌ها بسیار به ما کمک کند، یکی از دستورهای شهید جمهور بود که در این بخش استان خوزستان جزو استان‌های پیشرو محسوب می‌شود.

نماینده عالی وزارت ورزش و جوانان در خوزستان یادآور شد: سال گذشته در استان ۱۰۰ پروژه ورزشی عمرانی به بهره‌برداری رسید.

او ادامه داد: اعتباری بالغ بر ۲۰۶ میلیارد تومان طی سه سال گذشته به طور مستقیم به حساب هیات‌های ورزشی واریز شد که این مهم با نگاه خاص رییس جمهور و دولت سیزدهم بود، همچنین از نظر تجهیزات نیز اتفاق های کم‌نظیری را در ورزش خوزستان تا کنون شاهد بودیم.

حمید بنی تمیم خبر داد: اختصاص ۵ هکتار زمین زراعتی به خوزستانی‌های اعزامی به المپیک و پارالمپیک پاریس 2024

بنی تمیم با اشاره به وضعیت سهمیه‌های ورزشکاران استان خوزستان در المپیک‌های گذشته، بیان کرد: در المپیک ۲۰۱۲، ۲۰۱۶، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ به ترتیب چهار، چهار، سه و پنج ورزشکار حضور داشته‌اند که از این حیث در المپیک پاریس روند صعودی را شاهد هستیم و ۱۷.۵ درصد از ورزشکاران کاروان اعزامی ایران به المپیک پاریس را خوزستانی‌ها تشکیل می‌دهند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان اظهار کرد: همچنین در رشته کشتی از ۶ وزن اعزامی به المپیک پاریس پنج نفر خوزستانی هستند و یک داور و مربی نیز داریم که این در طول تاریخ ورزش خوزستان و کشتی یک اتفاق بی‌سابقه است و جا دارد از زحمت های"رمضان جمالپور" که حضورش در مدیریت کشتی خوزستان ارزشمند بوده، قدردانی کنم.

او توضیح داد: همچنین در پاراالمپیک پاریس نیز بیشترین آمار افراد اعزامی به این رویداد از استان خوزستان هستند که جا دارد از "جواد حردانی" رییس هیات توان‌یابان و جانبازان به عنوان فردی که خودش قهرمان چهار دوره پاراالمپیک بوده، قدردانی کنم. در پاراالمپیک پاریس نیز با افزایش تعداد افراد نسبت به پاراالمپیک‌های قبلی مواجه هستیم و ۱۰.۴۵ درصد کاروان اعزامی ایران به پاراالمپیک را خوزستانی‌ها تشکیل می‌دهند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان در پایان با بیان این که تلاش می‌کنیم به وضعیت اشتغال و وضعیت مالی ورزشکاران رسیدگی شود، تصریح کرد: استاندار خوزستان همیشه درخواست‌های جامعه ورزش را پاسخ داده و باید از نگاه او و معاون سیاسی اجتماعی ایشان قدردانی کنم.

لازم به ذکر است که سیدجمال موسویان سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری حوزستان در این جلسه قول مساعدت لازم برای پیگیری اهدای پنج هکتار زمین زراعتی چوب را داد.

انتهای پیام/

نظر شما