شناسهٔ خبر: 67570969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هدیه ای از جنس سلامت در دورترین نقاط خراسان‌شمالی + فیلم

بجنورد- ایرنا- استان کم برخوردار خراسان شمالی جهادگرانی دارد که به راحتی دل از درآمدها، آسایش و راحتی خود می‌کنند و برای ارایه خدمات درمانی و بهداشتی در دور ترین نقاط این خطه حضور پیدا می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، گرچه گاهی اوقات خبرهای تلخی در وصف برخی پزشکان می شنویم، اما کم نیستند پزشکان جهادگری که مطب های شیک و مجلل خود را رها کرده و برای خدمت رسانی هر روز سر از منطقه محرومی در می آورند.

جهادگرانی که تخصص پزشکی آنها بهانه ای شده تا بر دردهای انسان های دردمند دوا باشند و با ارایه خدمات درمانی لبخند را به چهره های رنجور روستایی هدیه کنند.

این جهادگران هر چند روز براساس میزان محرومیت روستایی را برای ارایه خدمات درمانی انتخاب می کنند که آخرین قرعه بهره مندی از خدمات درمانی رایگان نیز به نام روستای تنگه ترکمن رازوجرگلان افتاد.

روستایی که اهالی اش تنها یک روز در هفته پزشک دارند که معمولا با توجه حجم بالای بیماران کمتر کسی هم توفیق ویزیت پیدا می کند و اگر هم موفق شود به شکل اورژانسی ویزیت می شود.

خدمات درمانی این جهادگران نیز محدود به ویزیت پزشک عمومی نیست بلکه خدمات تخصصی دندانپزشکی، چشم پزشکی و روانشناسی و مامایی نیز ارایه می دهند.

ارایه خدمات درمانی رایگان در ۲۱ روستا

مسوول اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی می گوید: اهالی ۲۱ روستای محروم استان در سه ماهه نخست امسال با اعزام ۲۱ تیم پزشکی از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان بهره‌مند شدند.

جواد اکبری فر می افزاید: این خدمات درمانی در روستاهای شیروان، رازوجرگلان و بجنورد ارایه شده است.

وی ادامه می دهد: به طور میانگین در هر اردوی جهادی پزشکی ۴۰۰ نفر خدمات دندانپزشکی، ۱۵۰ نفر خدمات مامایی دریافت می کنند و ۳۵۰ نفر توسط پزشک داخلی ویزیت می شوند.

مسوول اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح می کند: همچنین جدای از این خدمات، داروهای مورد نیاز روستاییان استان نیز به شکل رایگان تهیه و تحویل شد.

هدیه ای از جنس سلامت در دورترین نقاط خراسان‌شمالی + فیلم

اکبری فر ادامه می دهد: اخیرا نیز در یکی از مناطق محروم روستایی ۱۰۰ عینک به شکل رایگان تهیه و به نیازمندان تحویل شد.

وی با اشاره به فعالیت سه اردوی جهادی علوم پزشکی در خراسان شمالی، خاطرنشان می کند: اینک نیز مناطق روستایی محروم استان با توجه به اولویت در حال شناسایی برای ارایه خدمات پزشکی رایگان است.

اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت خراسان شمالی خدمت رسانی می کنند و در این استان، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

خراسان شمالی در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما