شناسهٔ خبر: 67573452 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشارکت مردم در انتخابات رخداد بزرگی را در عرصه سیاسی کشور رقم زد

شهرکرد – ایرنا - رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در چهارمحال و بختیاری با تقدیر از حضور و مشارکت مردم در عرصه انتخابات گفت: حضور پرشور مردم در عرصه چهاردهمین دوره انتخابات اتفاق و حماسه بزرگی بود که در عرصه سیاسی کشور رقم خورد.

صاحب‌خبر -

کمال اکبریان روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: شاید در مرحله نخست به دلیل برخی مسائل و مشکلات اقتصادی مشارکت مورد انتظار اتفاق نیفتاد و برخی از مردم می‌خواستند به نوعی اعتراض خود را به وضعیت اقتصادی و معیشتی اعلام کنند اما در مرحله دوم با شرایطی که پیش آمد شرایط بهتر شد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم انتخابات با توجه به حساسیت کار، شرایط بهتر شد به نحوی که در چهارمحال و بختیاری مشارکت مردم نسبت به دور نخست حدود ۱۰۰ هزار نفر افزایش داشت که جای تشکر و تقدیر دارد.

اکبریان یادآور شد: در زمان حاضر تا حدود زیادی موارد و مسائل استان جمع‌بندی و راهکارهای لازم احصا و به محض اینکه دولت چهاردهم مستقر شود این موارد ارائه می‌شود.

رییس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در چهارمحال و بختیاری گفت: براساس راهبرد تعیین شده از سوی رییس جمهور منتخب، باید منطبق با برنامه هفتم کار کرد و تلاش می‌شود با استفاده از توان کارشناسی، منابع انسانی و متخصصین طی ماه‌های آینده برنامه هفتم توسعه منطبق با شاخص‌های استان ارائه شود و کمک بزرگی به سیستم مدیریتی استان باشد.

وی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌هایی است که دارای اقوام بختیاری‌، ترک زبانان و فارس زبانان است و باید از این قابلیت به عنوان یک فرصت استفاده شود.

رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در چهارمحال و بختیاری گفت: به طور قطع دولت چهاردهم تلاش می‌کند با انجام کار بیشتر فضای اقتصادی، کسب و کارها و درآمد مردم نیز بهتر شود.

وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری در برخی مسائل از جمله وصل نشدن به شبکه سراسری راه‌آهن، جاده‌های ارتباطی، تونل‌های نیمه کاره و پروازهای محدود فرودگاه گرفتاری‌هایی دارد که نیاز است این مسائل به مشارکت همگانی رفع شود.

اکبریان با تاکید براهمیت ایجاد ظرفیت و بستر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در چهارمحال و بختیاری گفت: سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی نیازمند ایجاد برخی از زیرساخت‌های یاد شده به عنوان پیش‌ نیاز و پیش‌ شرط است.

رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان چهارمحال و بختیاری گفت: البته بسته‌های سرمایه‌گذاری فارغ از اینکه بروکراسی اداری بخواهد مانعی برای سرمایه گذاران ایجاد کند باید تعریف شود.

وی با تاکید بر به کار گرفتن سرمایه‌هایی که از استان خارج می‌شود اضافه کرد: باید با ایجاد پیش شرط‌های لازم در قالب بسته‌ای مشخص شامل سرمایه‌های درون استانی، کشوری و خارج از کشور شرایط جذب سرمایه گذاران را در استان فراهم کرد.

استفاده از نخبگان مهمترین رویکرد دولت چهاردهم

رییس ستاد انتخاباتی پزشکیان در چهارمحال و بختیاری خروج نخبگان و سرمایه‌ها را ۲ مشکل عنوان کرد و گفت: اگر فضا، امکانات و بستر مورد نیاز برای نخبگان در استان و کشور فراهم نشود که بتوانند دانش خود را به صورت عملی درآورند این مساله موجب خروج آنان از کشور می‌شود.

اکبریان یادآور شد: امروز برخی از افراد نخبه در چهارمحال و بختیاری به سایر مناطق کشور مهاجرت کرده‌اند که اگر امکانات لازم در استان ایجاد شود می‌توان از این ظرفیت و قابلیت برای توسعه استان استفاده شود.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور منتخب بر ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان برای توسعه کشور گفت: تلاش می‌شود این سیاست و راهبرد مهم دولت چهاردهم به صورت ویژه در استان دنبال شود.

اکبریان اضافه کرد: تلاش می‌شود از خروج سرمایه‌های انسانی که همان نخبگان هستند به عنوان یک ظرفیت مهم استان جلوگیری شود چرا که شاید بتوان سرمایه اقتصادی را طی یک مدت زمان کوتاهی به دست آورد اما نمی‌توان به راحتی بسیاری از سرمایه‌های انسانی را جایگزین کرد.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۵ تیرماه سالجاری با رقابت مسعود پزشکیان و سعید جلیلی برگزار شد و در نهایت مسعود پزشکیان نهمین رییس جمهور ایران شد.

نظر شما