شناسهٔ خبر: 68537137 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خبرداد

همدان رتبه چهارم کشور در ثبت سفارش کتب درسی

شهره اکبری

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: استان همدان با ۹۳.۶۳ درصد ثبت سفارش کتب درسی برای دانش‌آموزان، رتبه چهارم کشوری را دارد.

صاحب‌خبر -

رسول شیدایی با اعلام این خبر، گفت: از ۲۷ خردادماه تاکنون حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار جلد کتاب به شهرستان‌ها، نواحی و مناطق استان ارسال شده و  مناطق ۲۰ گانه از دهم شهریور نسبت به‌ صدور حواله سیستمی و توزیع کتب ابتدایی اقدام کرده‌اند.

وی افزود: مدیران مدارس هم  می‌توانند از ۲۴ شهریورماه به استناد حواله صادر شده برای هر مدرسه، توزیع کتاب را بین دانش‌آموزان آغاز کنند ضمن اینکه صدور حواله برای مدارس متوسطه اول نیز از ۲۰ شهریور ماه امکانپذیر خواهد بود.

شیدایی با تاکید بر اینکه به مدیران مدارس تاکید می‌شود برای جلوگیری از هرگونه آسیب کتب درسی در فضای ایمن و استاندارد نگهداری شود، خاطر نشان کرد: طبق شیوه‌نامه  کتاب‌های درسی از تاریخ ۲۴ تا ۳۱ شهریور باید در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد و مدیران مدارس به استناد حواله صادرشده برای مدرسه که اطلاعات دانش‌آموزان در آن ثبت است، کتب درسی را توزیع کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰۸ هزار و ۵۰۴ دانش‌آموز ثبت سفارش و خرید کتب درسی را قطعی کرده‌اند، اظهار کرد: حدود ۲۰ هزار  دانش‌آموز نسبت به‌ ثبت سفارش و ثبت‌نام قطعی در سامانه «سیدا» اقدام کرده‌اند که لازم است پس از ثبت اطلاعات دانش‌آموزان در سامانه «سیدا» توسط مدرسه و تغییر وضعیت ثبت‌نام به قطعی، امکان ثبت سفارش کتاب‌های درسی را داشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل ازروابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، شیدایی تاکید کرد: دانش‌آموزانی که به هر دلیلی هنوز برای ثبت سفارش کتب درسی اقدام نکرده‌اند، هر چه سریعتر با ثبت‌نام قطعی در یکی از مدارس نسبت به ثبت سفارش کتب درسی اقدام کنند تا در ابتدای مهرماه و آغاز سال تحصیلی مشکلی  در این زمینه نداشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما