شناسهٔ خبر: 67570043 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

سیگنال مشابه طلا و دلار به قیمت سکه/ شرط غیرمنتظره برای افزایش قیمت/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۸ تیر 1403 سیگنال مشابه طلا و دلار به قیمت سکه/ شرط غیرمنتظره برای افزایش قیمت/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۸ تیر 1403

به گزارش اقتصادنیوز،‌ مسیر خلاف جهت طلا و سکه در بازار روز یکشنبه 17 تیر، این گمانه‌زنی را در میان معامله گران افزایش داده است که امروز هم بازار شاهد دو روند متفاوت قیمت خواهد بود یا نه؟ روز گذشته قیمت طلا در حالی مسیر افزایشی را دنبال کرد که سکه خلاف جریان دلار مسیر نزولی را در پیش گرفت و پایین

صاحب‌خبر -
  عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز،‌ مسیر خلاف جهت طلا و سکه در بازار روز یکشنبه 17 تیر، این گمانه‌زنی را در میان معامله گران افزایش داده است که امروز هم بازار شاهد دو روند متفاوت قیمت خواهد بود یا نه؟ روز گذشته قیمت طلا در حالی مسیر افزایشی را دنبال کرد که سکه خلاف جریان دلار مسیر نزولی را در پیش گرفت و پایین آمد. هر سکه امامی معاملات روز یکشنبه را با نرخ 41 میلیون و 150 هزار تومان به پایان رساند. همچنین حباب سکه در پی افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت فلز گرانبهای داخلی مسیر نزولی را در پیش گرفت و به 18 درصد رسید که با کف خود فاصله دو درصدی داشته باشد. بررسی خبرنگار اقتصادنیوز از نوسان حباب سکه نشان می دهد که به کمترین میزان خود از اول خرداد امسال رسیده است.

در مقابل قیمت طلای آبشده مسیری متفاوت را در پیش گرفت و معاملات را در حالی به پایان رساند که 14 میلیون و 895 هزار تومان ارزش گذاری و معامله شد. همچنین حباب طلای آبشده نسبت به روز گذشته منفی شد. براساس پیگیری اقتصادنیوز، معامله گران معتقدند قیمت طلای آبشده تا زمانی که به کانال 15 میلیون تومان بازنگردد نباید برای خرید آن اقدام کرد.

همچنین تحلیلگران فنی می گویند طلای آبشده چهارمین موج کاهشی خود را پیش رو دارد که در صورت تحقق آن شاهد عقب نشینی طلا به حدود 14 میلیون و 600 هزار تومان خواهیم بود که مرز مهمی محسوب می شود. در مقابل برخی هم با توجه نوسانات صعودی اونس طلا، احتمال کاهش قیمت را در جریان معاملات این هفته محتمل نمی دانند. اونس طلا که روز گذشته به دلیل تعطیلی بازار جهانی بر قیمت 2392 دلار مانده بود؛ امروز کمی پایین آمد و در لحظه نگارش این گزارش به 2383 دلار رسید.

تحلیلگران بازار جهانی معتقدند اونس طلا سرانجام از رکود تابستانی خود خارج شده است و با شکست محدوده رنج به محدوده مهم 2400 دلار نزدیک شده است. براساس بررسی های اقتصادنیوز،‌ داده‌ها نشان‌دهنده ضعف بازار کار در آمریکا و صورت‌جلسه فدرال رزرو از عدم تمایل افزایش نرخ بهره حکایت داشت و این موضوع باعث شد تا طلا از مسیر رکود خارج شده و افزایشی شود.

بازار ارز هم روز گذشته به مانند طلا مسیر افزایشی را دنبال کرد و قیمت دلار که تا مرز مقاومتی مهم 59 هزار و 850 تومان بالا رفته بود؛ در نهایت در 59 هزار و 650 تومان بسته شد. اسکناس آمریکایی اما در جریان معاملات پشت خطی، مسیر نزولی را در پیش گرفت و به پله دوم از کانال 59 هزار تومان رسید.

معامله گران معتقدند قیمت سکه با توجه به کاهش قیمت دلار و اونس به مسیر نزولی روز گذشته ادامه خواهد داد. به عقیده این گروه سکه مرز حمایتی مهم 40 میلیون را در پیش رو دارد که اگر امروز به کاهش قیمت ادامه دهد؛ در دسترس خواهد بود. همچنین مرز مقاومت 41 میلیون و 200 هزار تومان هم پیش روی سکه است که اگر در جریان معاملات امروز بالای آن قرار گرفته و تثبیت دهد؛ افزایشی شدن قیمت فلز گرانبهای داخلی دور از انتظار نیست.

برخی از فعالان بازار هم با توجه به اظهارات روز گذشته نادر بذرافشان،‌ رئیس اتحادیه طلا و جواهر معتقدند بازار سیگنال افزایشی دریافت کرده است. بذرافشان روز گذشته در مصاحبه ای تاکید کرد «کاهش قیمت ها ناشی از انتخابات ریاست جمهوری و روی کار آمدن دولت جدید نبوده است و فعلا کاهش قیمت دیگری نداریم و مردم منتظر کاهش قیمت نباشند.»

همچنین بخوانید
  • قیمت سکه روی گسل/ سقوط سکه ادامه‌دار شد؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 17 تیر 1403
  • آماده‌باش دلار و اونس به بازار؛ مرز حمایتی مهم برای قیمت سکه فعال شد/ پیش بینی قیمت سکه امروز ۱۲…
  • قیمت سکه در دوراهی/ دلار زیر پای سکه را خالی می‌کند؟/ بازی سکه پشت دست اونس/ پیش‌بینی قیمت سکه…
  • جولان درهم در بازار ؛ چشمک اونس به قیمت سکه/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 13 تیر 1403

منبع: eghtesadnews-658356

نظر شما