شناسهٔ خبر: 67561124 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گزارش «اقتصادنیوز» از بازار طلا و ارز

قیمت دلار پولبک زد؛ واکنش متفاوت بازار ارز به انتخابات/ قیمت سکه کاهشی شد؛ طلا بالا کشید

اقتصادنیوز:‌ امروز در بازار معامله گران شاهد پولبک قیمت دلار نسبت به روز گذشته بودند و قیمت سکه هم مسیر نزولی را در پیش گرفت.

صاحب‌خبر -
 عکس:اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، امروز بازار طلا و سکه شاهد افزایش قیمت ها نسبت به روز گذشته است؛ رویکردی که به عقیده معامله گران بازار نمی توان از آن به عنوان تغییر روند بازار یاد کرد و برای تصمیم گیری دقیق درباره آن باید نظاره گر ادامه معاملات در روزهای گذشته بود. براساس پیگیری های خبرنگار اقتصادنیوز، معامله گران معتقدند بالا رفتن قیمت ها در جریان معاملات امروز به نوعی پولبک محسوب می شود و ممکن است در ادامه هفته شاهد عقب نشینی دوباره یا ثبیت قیمت ها در محدوده فعلی باشیم.

بررسی های اقتصادنیوز نشان می دهد که بازار هموار در بازه زمانی یک هفته تا یک ماه پس از انتخابات آرایش صعودی نگرفته است و اگر در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هم شاهد تکرار الگوی دوره های گذشته باشیم؛ افزایش قیمت ها در معاملات امروز پولبک خواهد بود و خبری از تغییر روند بازار نیست و مسیر کاهشی تداوم پیدا خواهد کرد. همچنین برخی از معامله گران معتقدند اگر قیمت‌ها در محدوده فعلی تثبیت دهند؛ احتمال افزایش چندان دور از دسترس نیست.

مسیری که باید دید در روزهای آینده برای دلار محقق خواهد شد یا نه؟‌ امروز قیمت دلار در جریان معاملات بازار ارز با نرخ 59 هزار و 200 تومان بازگشایی کرد و در نیمه دوم معاملات در همین کانال پیش رفت و در نهایت با نرخ 59 هزار و 600 تومان بسته شد. همچنین قیمت درهم امارات هم که روز گذشته مرز حمایت 16 هزار و 200 تومان را شکست،‌ امروز را با نرخ 16 هزار و 280 تومان آغاز کرد و در ادامه فعالیت بازار در همین محدوده نوسان داد و 16 هزار و 290 تومان خرید و فروش شد.

قیمت تتر هم که صبح امروز 60 هزار و 300 تومان قیمت گذاری شده بود،‌ در همین محدوده نوسان داد و در لحظه نگارش این گزارش به 60 هزار و 218 تومان رسید.

مسیر متفاوت در بازار سکه

بازار سکه امروز اما مسیر متفاوتی نسبت به بازار ارز در پیش گرفت و معامله گران شاهد عقب نشینی قیمت ها نسبت به روز گذشته بودند. قیمت سکه امامی که در معاملات روز گذشته 41 میلیون و 300 هزار تومان قیمت خورده بود، امروز در بازار 150 هزار تومان کاهش قیمت داشت و به 41 میلیون و 150 هزار تومان رسید. به گزارش اقتصادنیوز، در سایت اتحادیه طلا و جواهر هم امروز قیمت سکه 41 میلیون و 350 هزار تومان قیمت خورده است که نسبت به روز گذشته کاهش 50 هزار تومانی داشته است. همچنین حباب سکه امروز به 18 درصد رسید که با کف خود فاصله دو درصدی دارد.

در بازار طلا هم قیمت طلای 18 عیار هم امروز به سه میلیون و 438 هزار و 600 تومان رسید تا در مقایسه با پایان معاملات روز شنبه 16 تیر، رشد 23 هزار تومانی داشته باشد. همچنین طلای آبشده امروز 14 میلیون و 885 هزار تومان قیمت خورد که نسبت به روز گذشته کاهش 15 هزار تومانی را تجربه کرد.

معامله گران معتقدند علت عدم کاهش بیشتر قیمت ها در بازار امروز، قیمت اونس طلا در بازار جهانی است که همچنان در محدوده 2390 دلار مانده است. به عقیده این گروه انتظار افزایش هنوز در بازار وجود ندارد.

همچنین امروز اظهارات نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره روند حرکت بازار مورد توجه معامله گران قرار گرفت. درباره تأثیر اخبار انتخابات بر روند قیمت طلا بیان کرد: با رئیس جمهوری که تعیین شد، کاهش قیمت را داشتیم و این یک نشانه است. این مسائل سیاسی در داخل بر روی قیمت طلا اثر گذاشت؛ اما اگر بخواهیم علمی نگاه کنیم، افزایش قیمت جهانی و کاهش ارز در داخل، نوسان افزایشی و کاهشی طبیعی بود. با توجه به بورس جهانی و قیمت جهانی طلا، فعلا کاهش قیمت دیگری نداریم. مردم منتظر کاهش قیمت به علت روی کار آمدن دولت جدید نباشند.

قیمت ارز در بازار رسمی

در بازار رسمی قیمت‌ها مسیر صعودی را تجربه کردند. براساس اعلام مرکز مبادله ایران،‌ امروز دلار مبادله ای 46403 تومان قیمت خورد و حواله دلار هم 43327 تومان ارزش گذاری شد. قیمت یورو مبادله ای هم امروز در بازار به 50315 تومان رسید و حواله یورو هم 46979 تومان معامله شد. طبق اعلام مرکز مبادله ایران،‌ درهم امارات هم امروز 12635 تومان خرید و فروش شد و ارزش حواله آن هم به 11797 تومان رسید.

نظر شما