شناسهٔ خبر: 67573709 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

در خارج از کشور رای جلیلی بیشتر است یا پزشکیان؟+ آمار

اقتصادنیوز: سعید جلیلی با وجود اینکه در داخل کشور نتوانست پیروز انتخابات ریاست جمهوری شود؛ اما آمار وزارت کشور نشان می دهد او در خارج از کشور رأی بیشتری نسبت به مسعود پزشکیان کسب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، روز گذشته محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور آمار نهایی میزان مشارکت ایرانیان خارج از کشور را در دومین دور انتخابات ریاست جمهوری 1403 اعلام کرد. اما این آمار موجب شگفتی بسیاری از کاربران شد. به گزارش اقتصادنیوز، در این زمینه سایت وزارت کشور اعلام کرد که «در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ۱۰۰ شعبه بیشتر از انتخابات سال ۱۴۰۰ برای اخذ رای از ایرانیان خارج از کشور فعالیت داشتند.»

وی همچنین اعلام کرد: «آمار کل رأی ایرانیان در خارج از کشور در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ۸۸ هزار و ۳۲۵ برگه رأی بود. از مجموع این آراء ۳۶ هزار و ۱۶۹ نفر به مسعود پزشکیان و ۵۰ هزار و ۲۰۶ نفر به سعید جلیلی رای داده بودند.»

با این حال، مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری با دریافت 16 میلیون و 384 هزار و 403 رأی از سعید جلیلی با 13 میلیون و 538 هزار و 179 رأی پیشی گرفت و پاستورنشین شد.

به این دلیل که وزارت کشور آمار رأی ایرانیان خارج از کشور را بعد از برگزاری دور اول انتخابات ریاست جمهوری اعلام نکرد، امکان مقایسه آرای دو دوره در خصوص میزان مشارکت ایرانیان خارج از کشور وجود ندارد.

نظر شما