شناسهٔ خبر: 67569975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اجرای نهضت آسفالت معابر خاکی روستاهای استان زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت:۱۶۷ پروژه آسفالت معابر روستایی با اعتبار ۶۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای در سطح استان اجرا شده است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، رضا خواجه‌ای امروز _دوشنبه هجدهم تیر_ در جریان بازدید از اجرای نهضت آسفالت روستایی با بیان اینکه آسفالت معابر روستایی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای توسعه کالبدی روستاها است، گفت: براساس برنامه‌ ریزی صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود، در سال‌جاری آسفالت‌ ریزی معابر ۱۵۰ روستای استان از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای با اعتباری بالغ‌بر ۷۲۰ میلیارد ریال صورت گیرد.

وی افزود: این پروژه‌ها با مساحتی بالغ‌بر ۶۰۰ هزار و ۵۰۷ مترمربع از سوی این نهاد و با مشارکت دهیاری‌ها انجام می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: در طول یک سال گذشته نیز ۱۶۷ پروژه آسفالت معابر روستایی با اعتبار ۶۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای در سطح استان اجرا شده است.

وی یکی از اقدامات مهم بنیاد مسکن استان با مشارکت و همکاری دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها را اجرای طرح هادی و نهضت آسفالت معابر روستایی دانست و افزود: محوطه‌سازی، جدول‌کشی، آسفالت معابر روستایی، ایجاد پارک و بوستان از جمله اقدامات در اجرای طرح هادی در روستاها است.

خواجه‌ای با بیان اینکه، توسعه مناطق روستایی با ایجاد زیرساخت‌های لازم و زمینه‌های مناسب، از اهداف اصلی بنیاد مسکن است، تاکید کرد: خدمات ارزشمند بنیاد مسکن در سطح روستاها موجب جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، تثبیت جمعیت در روستاها و همچنین ساماندهی و رفع مشکل این قشر شده است و امیدواریم با هماهنگی و همکاری بیشتر میان دستگاه‌های اجرایی، نهادها و مردم گام‌های موثرتری در جهت توسعه و آبادانی روستاها برداشته شود.

نظر شما